Göran Kropp

Jag känner sorg över att Göran Kropp har omkommit i en klättringsolycka, jag kan fortfarande inte fatta att det är sant! Det är oerhört tragiskt och mina tankar går till Renata och hans föräldrar.
Han har alltid fascinerat mig och visat att det går att leva av sitt intresse. Jag har sett honom föreläsa och tyckte att han var mycket duktig och framför allt väldigt rolig. Jag minns att jag vred mig av skratt!
Det här var så onödigt, jag hade sett fram emot hans nästa expedition...Nu blir det inget...
Jag har haft Göran i tankarna hela tiden sedan igår em när jag fick reda på nyheten, det är oerhört tråkigt, en stor personlighet har gått bort! Jag känner mig väldigt ledsen, det låter kanske konstigt när man inte ens kände honom, men jag känner så ändå.
 
Inte ens den bäste...

Göran Kropp framstod för mig som den kanske främste när det gällde äventyr. Inte för sina enastående bedrifter, men för sitt förhållningssätt till människor och äventyr.

Det känns oerhört tomt att han inte längre kan delge sin värme för livet och glädja oss med sina underbara äventyr!

Tack Göran!
 
Only the good die young.

"Det är skönare lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge." -Heidenstam

Heder åt honom att han gjorde det han ville och levde fullt ut! Hatten av för Göran Kropp. Som någon skrev, vi ses i bergen.
m.
 

Liknande trådar