• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Göra paddlar i kolfiber/glasfiber tillsammans?

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=36398

Funderar på om några skulle vara intresserade att tillsammans mötas någon gång eller två och lära av varandra samtidigt som man kan snacka lite skit?

Plats: vet inte riktigt, men det ska inte vara omöjligt att fixa

Tid: kvällstid någon gång då och då

Kostnad: ingenting, material står man själv för

Kontakt: med mig eller genom denna tråd för vidare diskussion om plats och tid

// Jocke som skrapar ihop 1 till person såhär på rak arm

Joakim Ambrosson; sa:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=36398

Funderar på om några skulle vara intresserade att tillsammans mötas någon gång eller två och lära av varandra samtidigt som man kan snacka lite skit?

Plats: vet inte riktigt, men det ska inte vara omöjligt att fixa

Tid: kvällstid någon gång då och då

Kostnad: ingenting, material står man själv för

Kontakt: med mig eller genom denna tråd för vidare diskussion om plats och tid

// Jocke som skrapar ihop 1 till person såhär på rak arm

Synd att ni bor i "fel" stad ;) Hade gärna varit med på träffarna

Jag är på!
Har själv gått och funderat på om man skulle ta och bygga en egen vursting paddel i kol. Har kollat runt en del på matrial osv. Det är rätt dyrt vilket gjort att jag hittils tagit det lite piano. Det som är dyrt är själva röret till skaft(för det orkar man väl inte laminera själv eller?). Funderade på att kapa röret från min gamla estpaddel men det känns lite synd. Kolmatta till bladen är inte allt för kostsamt men då kommer vi till lamineringsmetoder. Jag har tänkt en paddel i samma stuk som Nigel Fosters jätteplattpaddel (och den är verkligen platt). Med så stora blad blir det dock en del designande som ska till för att inte få en paddel som vill vrida vid drag och det är en annan femma. Men eftersom den är bara enkelkrökt går det lätt att bygga en form till en sådan paddel (inte en kopia, men liknande...).
Hör av dig om du får någe uppslag på lokal och liknande!
mvh/ Sam

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg