Gnissel i ryggan

Hej hallå!

Någon som har ett bra tips på hur jag ska få min Haglöfs Victor att sluta gnissla så irriterande?
Gnisslet sitter uppe vid toppstramarna.

Lagom kul när allt är alldeles tyst omkring en också hör man det där gnarkandet!

:)

//Anna
 
Intressant, jag har nämligen samma problem men bara när jag drar åt toppstramarna mycket. Min lösning är helt enkelt att släppa efter lite grann. Igentligen ingen bra lösning men tyst plir det.
Ska prova att smörja, frågan är bara vad?

Hälsningar

Bengt
 
Min Victor 50l har också gnällt och gnisslat i toppstramarna.

Jag dränkte remmarna och plastgrunkan i Silikonspray.

Problemet är att jag inte har använt ryggsäcken sedan dess, jag vet inte om det hjälpte...

Patric, som väl inte kom med särskilt mycke hjälp där inte...
 
Natasja; sa:
Hej hallå!

Någon som har ett bra tips på hur jag ska få min Haglöfs Victor att sluta gnissla så irriterande?
Gnisslet sitter uppe vid toppstramarna.

Lagom kul när allt är alldeles tyst omkring en också hör man det där gnarkandet!

:)

//Anna

Anledningen till gnisslandet heter, troligtvis, plast. Vissa typer gnisslar, pröva att byta mot ett annat spänne. Kan kanske funka?
 
Hudsalva och siliconspray låter bra! Lika så att lossa lite på toppstramarna. Ska testa det sista när jag packar för hemfärd till Jämtland i övermorgon! :)
Tack för tipsen!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Corren Hur packar ni ryggan? Utrustning allmänt 42
maka Problem med ryggan Utrustning allmänt 4
Exinor Nu blir ryggan lättare! Utrustning allmänt 10

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg