Globetrotter

Vet inte om detta är rätt forum med jag provar..
Har funderat lite på om det i praktiken tjänar sig på att handla på globetrotter.de?
Kan ta Arc'teryx Sidewinder jacket som exempel, på globetrotter är den ju bra mycket billigare, nästan två tusen. Men vad kommer den att kosta efter fraktkostnader, skatt etc etc??
Tacksam för svar.
MVH/Johan

Tja, enligt deras hemsida betalar du 15.34 EUR i frakt & expedition. Sen räknar de en växelkurs på 9.8 SEK/EUR vilket låter lite högt, det är möjligt det är nån kompensation för moms e dyl. Det är bäst du räknar med den kursen när du avgör om det är prisvärt. När jag har handlar förr har de fakturerat i DEM och sen har jag fått vanlig växelkurs av kontokortsföretaget.

Om du inte betalar med kreditkort så är det möjligt att det tillkommer något extra.

Jag har i alla fall handlat där ett par gånger och aldrig råkat ut för några otrevliga överraskningar.

/ Lennart

http://www.globetrotter.de/de/shop/liefer_service_eu_com.php?
Här är deras leveransvillkor på engelska, av intresse är väl: The minimum order volume for EU member states is EUR 51,13
porto till Sverige: EUR 15,34
tvåtusen... det blir väl ungefär 40%. Det låte troligt, servicen du får i butikerna i Sverige är nämligen värd så mycket. Sen kan det kanske bli problem med reklamation och sånt, men Arcteryx har säkert nån jordenruntgaranti, men det framgår nog på deras hemsida isåfall.
Riksdagen: http://www2.riksdagen.se/Internet/EUsvar.nsf här finns svar på momsfrågan, tydligen förväntas Globetrotter batala moms i Sverige, något jag hoppas att de inte gör. Jag har iallfall betalat det pris som angivits på företagens hemsidor när jag beställt något.
Däremot verkar tillgången på den jackan vara ganska dålig hos Globetrotter...

postförskott

Om man handlar mot postförskott brukar posten lägga på en hundring typ.

Har handlat på globetrotter ett flertal gånger och aldrig haft något att klaga på.

Gustaf

När jag beställde varor hos Globetrotter i våras valde jag att betala med VISA-kort. De drog beloppet (några tusenlappar) två gånger. Därefter tog det många, många e-mail och ca 3 månader innan jag till slut fick pengarna tillbaka.

Visst, misstag händer, men de här nissarna verkade inte anstränga sig det minsta för att rätta till det. Tummen ner för det. Handlar jag hos dem igen kommer jag nog att akta mig för att betala med kort.

Sådeså.

/A.

3 lyckade beställningar

Jag har vid tre tillfällen beställt från Globetrotter och samtliga ggr har allt gått hur smidigt som helst.
Varorna är på plats 5 dagar efter beställning.

Hade lite krångel själv med betalning med VISA på Globtrotters hemsida...Så jag tog till en gammal beprövad teknik istället, telefonen, och det gick utmärkt = snabbt och säkert!
(Jag pratade med en tjej som hette Christine Schultz som kunde svenska)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Trilla Globetrotter beställning Kläder 6
5741 Alternativ till Globetrotter? Kläder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg