Globalsat BT338

BT-338 har numera ersatts av BT-359 som är mindre och har sämre driftstid (mindre batteri). Det finns även en hoper andra SirfIII-utrustade mottagare i samma prisklass från diverse tillverkare, t ex Royaltek och Holux. Det har också dykt upp andra chipset som verkar kunna slå SirfIII på fingrarna från Nemerix och MTK. iBlue är en tillverkare som använder dessa.
På laptopen kan du använda i stort sett de kartprogram som finns till salu. Själv har jag Fugawi, Kartex, Route66 och TomTom, den sistnämnda i Microsoft's ppc-emulator.

Min BT-338 använder jag mest till PDA:n. Jag har lite dåligt med plats i bilen för laptop.

Putzfrau; sa:
BT-338 har numera ersatts av BT-359 som är mindre och har sämre driftstid (mindre batteri). Det finns även en hoper andra SirfIII-utrustade mottagare i samma prisklass från diverse tillverkare, t ex Royaltek och Holux. Det har också dykt upp andra chipset som verkar kunna slå SirfIII på fingrarna från Nemerix och MTK. iBlue är en tillverkare som använder dessa.
På laptopen kan du använda i stort sett de kartprogram som finns till salu. Själv har jag Fugawi, Kartex, Route66 och TomTom, den sistnämnda i Microsoft's ppc-emulator.

Min BT-338 använder jag mest till PDA:n. Jag har lite dåligt med plats i bilen för laptop.

Hej,

Vet du var man kan få tag i mottagare som innehåller chip från Nemerix och MTK? Kollade på Bluespace.se som hade Qstars nån mp3-spelare, men ingen GPS därifrån.

/Mårten

Hittar inga butiker i Sverige som säljer de tyvärr. För nätbutiker: Prova att googla på iBlue eller qstarz, två tillverkare som båda har några modeller med MTK och nemerix.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
benkeffs Globalsat TR-102 och GPRS Navigering 0
Karl.mittiskogen Kartex och GlobalSat BU-353 GPS Navigering 1
Brune GLOBALSAT GH-601 Navigering 4
knutte56 CF-GPS Globalsat BC-307 Navigering 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg