Gissa position

Visst är det Rogenområdet, men det är ju ett rätt stort område. Jag vill gärna ha lite mer precision i svaret. Tänkte att någon kanske kan minnas den här lustiga spångningen. Den lär väl knappast finnas på fler håll.

Detr är ju ett rött märke på stenen till vänster, möjligens ett DNT-märke, och den spångtypen är vanligare i Norge än i Sverige. Kan det alltså vara i Norge eller iaf nära gränsen till Norge?

Stenigt och den röda ledmarkeringen fick mig att gissa på Rogenområdet. Men där har jag aldrig varit. Är spången i närheten av nån stuga?

Detr är ju ett rött märke på stenen till vänster, möjligens ett DNT-märke, och den spångtypen är vanligare i Norge än i Sverige. Kan det alltså vara i Norge eller iaf nära gränsen till Norge?
Färgmärkningen är inte särskilt konsekvent här. Oftast är den gammal och blekt, nästan rosa, svår att se när man går i blockterräng där stigen knappt syns. Just här har man hittat en röd färgburk som påminner om DNT, precis som du säger. Men vi är med god marginal på den svenska sidan, drygt en mil.

Stenigt och den röda ledmarkeringen fick mig att gissa på Rogenområdet. Men där har jag aldrig varit. Är spången i närheten av nån stuga?
Det verkar inte som om någon känner igen sig, och då går det ju knappast att gissa mer exakt. Därför tycker jag att ditt svar, Fossa, är fullt tillräckligt. Vi är nära spetsen av den sydöstra, långsmala viken i sjön Rogen. Som gissningsbild var den kanske lite fånig, ber i så fall om ursäkt, men jag ville så gärna visa den! Hoppas på en ny spännande bild från Fossa!

Själv tycker jag att svårigheten ligger i att hitta nya bilder att lägga till. Det är länge sen jag var i Sverige. Men med den nyaste bilden så tror jag att saken är i pulken, som man säger i Finland :)

Som gissningsbild var den kanske lite fånig, ber i så fall om ursäkt, men jag ville så gärna visa den!

Gåtan var ingalunda fånig tycker jag. Jag kände så väl igen mig men kunde inte placera spången. Själv fotade jag en spångbit strax intill med snickarnas initialer :). 2013 visade alltså D.N., E.C. och T.D sin kreativitet i dessa trakter.
erer34.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg