Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Vet inte om jag minns rätt men jag tycker det påminner om Álájávrre, fotograferat från väster mot öster? Mvh RN
Svaret är rätt, imponerande insats utan ledtrådar! Men fotoriktningen är den motsatta, jag står alltså i östra delen och fotar västerut. Nästa bild!
Onekligen ett långskott då få besöker den, men det påminner om Trolldalen i västra Padjelanta....
/ Stefan
Ja, du är en av de få utsidingar som jag vet har varit där och gissningen är också helt riktig.
Efter att i många år velat gå dit så passade jag på nu mitt under sommarens högtryck. Jag gick in i Rago norrifrån, tittade in i Trolldalen och fortsatte söderut förbi Ragohytta och ut ur nationalparken över kammen vid Litlrago. Helt fantastisk tur, men jag skulle inte vilja göra den i dåligt väder...
Kom norrifrån säger du. Gick du i passet mellan Gaulis och Guovddelistjåhkkå ner till Trolldalen, eller lite längre västerut?
Längre västerut över västryggen från Gaulis vid den lilla sjön på ~880m som ligger uppe på åsen. Relativt lättvandrat ur Rago-perspektiv, men ändå naturligtvis en hel del kryssande mellan småstup. Jag höll mig uppe i backen på norrsidan om dalen både in och ut från svenska sidan och undvek då den besvärliga blockterrängen nere i dalen som du beskrev i höstas.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg