Gissa position

Skickligt av Olle78!

Om någon undrar så är vi i västra utkanten av Sjaunjamyren. Idag stavas namnet Riidilbákti på Fjällkartan.

Dock undrar jag om inte bilden varit med tidigare, åtminstone en snarlik......

Trodde väl att den skulle leva lite längre :)

/ Stefan

Jag tycker mycket om Bertil Wargs texter där han skrivit om området, och kände igen bilden från tråden om Sjaunja. (Boktips för den som har haft jakthund är "Möten i markerna"). Lite halvfuskigt alltså!

Ska jag posta nu alltså?

Sitter på jobbet så det får bli en enkel från telefonen, vet inte om det gills när det inte är högfjäll? Säkert nån som gissar rätt ändå.

Bilagor

• Vart e jag Utsidan.jpg
    Vart e jag Utsidan.jpg
    77.2 KB · Visningar: 366
Kan det vara så att vi inte är kvar i fjällen utan har hamnat nere vid kusten? Jag tycker jag ser ett kalottberg därborta. Skuleskogen i så fall!

Olle, ta inte illa upp, men det är fjällbilder som gäller här! Svenska fjällkedjan inklusive förfjällsterrängen, som jag har tolkat tråden. Så mitt förslag är att du genast letar fram en fjällbild i ditt arkiv och lägger ut den. I andra hand kan du överlåta utrymmet till valfri person. Så brukar vi göra när vi har ont om bilder eller kommer att vara off-line och därmed inte kan bevaka inkomna gissningar.

Hälsn Pelle

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg