Gissa position

...här blev det tydligen påskledigt ;)

Jan Stjernquist, eftersom du hade senaste rätta gissning kanske du kan lägga upp en bild? Då kanske det blir lite fart i tråden igen.

Calle

Förstår inte ledtråden, men gissar bra mycket längre norrut. Gorsajökeln?

Calle

Nej, några dagsmarscher söder om Gorsa.
Den här vägen som går vid glaciären förbinder två välkända vägval. Jag har passerat här tre gånger de senaste fem åren. Har aldrig sett en människa här, ett ovanligt vägval enligt min erfarenhet!

Bilagor

• DSC007944.jpg
    DSC007944.jpg
    49.5 KB · Visningar: 413
Min första gissning i den här tråden.

Det är ganska många dagsmarscher söderut, men kan det vara Alep Ruohtesjiegna? Har väldigt lite egen erfarenhet så här långt norrut. Hittar ändå inte så många andra som passar in på ledtrådarna hittills.

Min första gissning i den här tråden.

Det är ganska många dagsmarscher söderut, men kan det vara Alep Ruohtesjiegna? Har väldigt lite egen erfarenhet så här långt norrut. Hittar ändå inte så många andra som passar in på ledtrådarna hittills.

Javisst är det Alep Ruohtesjiegna, en lättvandrad och enkel väg som förbinder Ruohtes- och Guophervagge, rekommenderas!

Lika bra att lägga ner nu när man är 100%-ig då. ;)

Tog ett tag att hitta något att bidra med själv. Saknar verkligen bra landskapsbilder så får jobba lite på det i sommar. Vad är det molnen smyger över här?

Bilagor

• gissa4.jpg
    gissa4.jpg
    45.8 KB · Visningar: 351
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg