Gissa position

Eller Cievrralahku norrut (Vardu till vänster i bild). Men det är väl tokigt, eller hur?

/ Filiokus

ps. Väldigt fint foto, ett sånt som man knappt kan sluta titta på. Känns nästan tredimensionellt.

Tokgissning: mellan Sjtäntja och Gåsen, med Tjallingklumpen till vänster och Västra Bunnerstöten till höger?

Som konstaterat är tokgissningen inte alls tokig utan helt riktig. Gåsen ligger utanför bildens vänsterkant, leden mellan den och Stensdalsstugorna går mitt i bilden. Rastskyddet vid Sjtäntja ligger nånstans till höger i bild eller strax utanför kanten, minns inte nu.

Och nu när Kalle svarar kommer jag ihåg min bild av en leksaksstuga, som jag hade som gissningsbild tidigare. http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=42126&page=160 Jag hade där väntat mig att någon skulle känna igen modellen som just modell, efter att ha sett den på riktigt vid Vålåstugan, men Kalle förbluffade genom att pricka in stugan trots att hade inte sett själva modellen "eftersom uthuset ser ut precis så". Leksaksbygget bestod av tre byggnader. Här kommer nu de två andra så får du se om leksakstugebyggaren visat samma avbildningsskicklighet med dessa också.

Bilagor

• Modell2.jpg
    Modell2.jpg
    178.7 KB · Visningar: 359
Å, gamla fina Framaktjåkke! Vindelälven skymtar där nere och fortsätter att strömma österut där den viker söder vid Vitnjultjåkke som vi ser längre bort i bilden. Framakkåtan är väl inte heller alltför långt borta gissar jag.

Här bets det visst inte alls... :)

Framakkåtan, där jag för övrigt spenderade den efterföljande natten, ligger några tiotal meter ner till höger i den närmaste slänten; sänkan i förgrunden utgörs av Frámakjuhkas lopp.

Jag passar på att slänga in en bild till. Från vilken topp är den här tagen?

Uppdelad i två bitar för att undgå att den skalas ner till oigenkännelighet.

Bilagor

• aa1.jpg
    aa1.jpg
    121.2 KB · Visningar: 319
  • aa2.jpg
    aa2.jpg
    127.3 KB · Visningar: 298
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg