Gissa position

Miljön

påminner mig om Hävlingen/Rogenområdet. Har inte någon specifik positionsgissning ännu men om min misstanke visar sig riktig kan jag eller någon annan börja leta på kartor.

Thure

Lappland?

Är långt från Rogenområdet.

Har ingen mer specifik gissning nu men liknande dalar finns t ex öster om Stora Sjöfallet/Sarek.

Javisst! Den lilla holmen (ej inritad på kartan) befinner sig på gränsen mellan Stuor Tata och Unna Tata (Dahta står det på min karta), dvs de två förbundna sjöar man passerar när man gått en knapp mil norr om Kvikkjokk på sin väg till Sarek. Till nationalparksgränsen återstår ett par kilometer. Fotot togs ungefär mot Ö.

Ny bild

Ingen bild har postats, då slänger jag in det här fotot av en modell, där namnen av förklarliga skäl suddats ut. Var är vi?

Bilagor

• DSCN7187_.jpg
    DSCN7187_.jpg
    142.6 KB · Visningar: 378
9 minuter

Det blev en kortlivad bildgåta. Jo, Sälkastugorna, som ligger längs Kungsleden, fyra stugor söder om Abisko, så att säga. "Flygfotot" är taget från söder.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg