Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Läste fel.
Är inte så hemma i de sydligare fjällen, men det där ser ut som Grövelsjön?
Ja! Från NV, med turiststationen dold längst bort.
Bilder i dimma är väldigt poppis...
Först trodde jag det var i mynningen utav Alkavagge mot stora utsikten där...Sedan trodde jag av ‘dimman’ att det i stället måste vara gräsplanen I Koupervagge (där vid Kaskaråvtatj & Alemus’)..Men när jag tittar närmare så ser jag att sånna’ där präktiga enebuskar.. inte nog står att skåda där.. Så jag gissar på nått obskyrt ställe.. förmodligen i Jämtland..
(Hade det varit snö så kanske det gått. Jag är inte riktigt hemma i dom där trakterna på somrarna...Månne är det Oviksfjällen, va?)
Angående ‘paerl’s Niakvagge bild här tidigare så var depå tok för svår.. Vilka har överhuvudtaget vinglat runt där på dom där stenmassorna. i den där dalen med en blick lyftad ifrån marken..Själv tyckte jag att det mer såg ut som 'nått ifrån Norge'.. När jag sedan kollar gamla diabilder ja då ser jag en liknande...just då ifrån Niaks sluttning. Men den var så dimmig att det lika gärna kunde varit tagen under vattnet..
Först trodde jag det var i mynningen utav Alkavagge mot stora utsikten där...Sedan trodde jag av ‘dimman’ att det i stället måste vara gräsplanen I Koupervagge (där vid Kaskaråvtatj & Alemus’)..Men när jag tittar närmare så ser jag att sånna’ där präktiga enebuskar.. inte nog står att skåda där.. Så jag gissar på nått obskyrt ställe.. förmodligen i Jämtland..
(Hade det varit snö så kanske det gått. Jag är inte riktigt hemma i dom där trakterna på somrarna...Månne är det Oviksfjällen, va?)
Angående ‘paerl’s Niakvagge bild här tidigare så var depå tok för svår.. Vilka har överhuvudtaget vinglat runt där på dom där stenmassorna. i den där dalen med en blick lyftad ifrån marken..Själv tyckte jag att det mer såg ut som 'nått ifrån Norge'.. När jag sedan kollar gamla diabilder ja då ser jag en liknande...just då ifrån Niaks sluttning. Men den var så dimmig att det lika gärna kunde varit tagen under vattnet..
Jag tänkte också på Oviksfjällen, närmare bestämt Hundshögen och någon av Dörrsjöarna, men jag vet inte varifrån den skulle kunna vara tagen i sådana fall.
Jag gissar på andra sidan bron vid Alesjaurestugorna.
Så jag gissar på nått obskyrt ställe.. förmodligen i Jämtland..
Jag tänkte också på Oviksfjällen, närmare bestämt Hundshögen och någon av Dörrsjöarna, men jag vet inte varifrån den skulle kunna vara tagen i sådana fall.
Visst är det så. Tältet står i närheten av stugan nedan Bielnjie, vid Gåetiejaevries nordvästra hörn. Regnade som attan gjorde det.
Woohoo! Jag rasslade förbi på andra sidan vattnet för kanske 10 år sedan.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg