Gissa position

Men jag är mindre säker på att det är den toppen i ursprungsfrågan från tassemark. T ex Nipals ser också liknande ut.

Men Paerls bild är extremt snarlik, med alla rynkor i berget. Förutsatt att han inte misstar sig på sitt eget foto så äter jag upp min hatt (eller cykelhjälm :)) ifall toppen inte är den han tror.

Du har nog rätt Henrik.

Och därmed bör tassemarks bild vara tagen någonstans i Kaskasavagges västra del med teleobjektiv.

Thure

Hittade

egna bilder av tassemarks topp igår. Kan således fastslå att det rör sig om Kuopertjåkko från väster.

Thure

Ni har så rätt så, visst är det Kuopertjåkka från Tjäktjavagge :)
En imponerande topp från både öst och väst.

Mera bilder folkens!

Tråden får inte dö, så trots min ringa ålder och därmed något futtiga bildsamling ska jag försöka bidra.

Var är denna bild tagen? (Jag är ledsen för den risiga kvaliteten. Avfotograferat dia..)

Nej, för Guds skull, låt inte tråden dö!

Jag tror att man ser Vistasstugan där nere i bakgrunden. Mårmamassivet tornar upp sig bakom. Vandrarna är då förmodligen på väg in i Stour Reiddavaggi.

Nej, för Guds skull, låt inte tråden dö!

Jag tror att man ser Vistasstugan där nere i bakgrunden. Mårmamassivet tornar upp sig bakom. Vandrarna är då förmodligen på väg in i Stour Reiddavaggi.

Vistas är iofs en bra gissning, och tråden har ju av naturliga skäl uppehållit sig till stora delar i Sarek och Kebnekaise-områdena. Men det här är någon annanstans. Visserligen i Lappland.

En ledtråd till min senaste bild: Jag trodde att konturerna vid horisonten (av ett känt björntätt område) på den andra bilden skulle hjälpa till att placera kameran någorlunda.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg