Gissa position Stockholms län

Jag är tyvärr totalt analfabet när det gäller datorer, så jag vet inte hur man gör för att ladda ner såna bilder och få in dom på detta forumet.
Kanske någon kan skicka ett pm och förklara...

Fram tills dess lämnar jag den här tråden öppen för vem som helst.

Egen bild från en smartphone räcker gott. Använder du google maps street view eller liknande tjänst så gör du en skärmdump på mobil, padda eller dator. Den bilden eller en egen bild laddar du upp genom att trycka på bifoga filer nedan textdelen när du skriver din post här på utsidan diskussionsforum.

Thure

Tyvärr så vet jag inte vad en skärmdump är för något eller hur man gör.
Jag kan vårt faktureringsprogram, kolla upp kunder, mejl och lite andra enkla datorfunktioner. Utöver det är jag totalt inkompetent på datorer.

Största orsaken/problemet är att jag har noll intresse för datorer och lär mej bara det som jag måste kunna...
Jag ska googla upp skärmdump och se om jag har tillräckligt med tålamod för att lära mej det.

Nu har jag testat allt möjligt för att ladda in en bild ifrån google maps till datorn och det funkar inte. Jag har provat funktionen "spara som...." och den sparas inte.

Jo föresten, den sparas men när jag trycker på "bifoga filer" så finns den inte..

Jag har inte mer tålamod att gissa med saker som inte fungerar...

Senast ändrad:
Tack för tips, jag ska testa vid något tillfälle.
Är din bild från verkligheten, för det ser ut som en skalenlig modell?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg