Gissa position i Halland

Googlebilen har varit där så det är inte så svårt. Man kan börja med att se ut möjliga platser på en karta med höjdkurvor och sedan kolla hur det ser ut hos Google. Jag gjorde det och hittade rätt på första försöket.

Jag

tolkar det som att du Glenn har angett en position uppströms den översta dammen mellan Gällared och Askome. Det är den korrekta positionen.

Jag har någon enstaka bild kvar i mitt förråd men väntar med den till efter helgen.

Thure

tolkar det som att du Glenn har angett en position uppströms den översta dammen mellan Gällared och Askome. Det är den korrekta positionen.

Jag har någon enstaka bild kvar i mitt förråd men väntar med den till efter helgen.

Thure

Ja, över/uppströms översta dammen.

Glenn

PS. Jag har ingen bild. Ny kommer i morgon. DS.

Till höger i bild syns djur. Eftersom jag tar kort med mobiltelefon blir det ju vidvinkel, alltså blir bilden
inte rättvisande.
Om det verkar svårt så gissa kommun till att börja med.

Glenn.

Jag har tidigare lagt in en tråd med något tungt, denna gård har en liknande pjäs på gårdsplanen, därför
detta speciella namn på en gård.

MVH Glenn

Du får rätt. Store sten heter den och är en ridskola som ligger på vägen mot Öströö fårfarm.
På Öströö har ni väl ialla fall varit.

Glenn

En kyrka med anor från 1100 talet. Ett tips är att Googla "kyrkor halland" gå sedan till bilder i vänster
kollumn, den finns där.

Glenn

Senast ändrad:
Skickar iväg en bild

även om jag inte är säker på att min gissning håller.

Den här bilden är egentligen en bild på en fågel i en enbuske. Tittar ni noga kan ni nog identifiera fågeln. Men klarar ni lokalen?

Kanske lite svårt, gissar ni kan jag ge nån ledtråd om det skulle behövas.

Thure

Bilagor

• IMG_9700.jpg
    IMG_9700.jpg
    47.8 KB · Visningar: 147
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg