Gipronstavar

Är det någon som vet om/var det går att skaffa reservdelar till Gipronstavar. Jag har lyckats med bedriften att ha av nedersta delen på en 3-delad stav. När jag lånade polarens 2-delade gick även denna av... :( Måste jag nu köpa två nya par?!

He,he, jag har gjort samma sak...

Hittade aldrig några delar. Tillverkarna vill att man skall köpa nya så de tjänar pengar.

Jag tryckte in en träkvist i staven så det stack ut en decimeter, trädde på andra delen av staven och tejpade med silvertejp. Har hållit i ett år.

Till din kompis blir det väl ett par nya :)
Då har du två hela igen, om än lite olika.

Reservdelar finns. Jag krökte nedersta biten på mina Sherpa (3-delad) under sommarvandring förra året, eller var det sommaren innan!? Naturkompaniet i östersund beställde hem nya nederdelar och det blev klart billigare än nya stavar. De beställde förövrigt hem stavarna från början också. Mina 2-delade Gipron har jag inte krökt värre än att de fortfarande går att använda hjälpligt.

/A

Tilläggas ska att jag försökte reklamera i norge där man inte verkar vara van vid att reparera utan köper hellre nytt.

De hade dåliga rutiner på att beställa reservdelar.

Jag väntade 6 månader på en skruv till mina telemarkpjäxor och tjatade som en galning men gav till slut upp.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg