Gift med utsidan

Det är så skönt att kunna logga in på utsidan och läsa om vardagliga saker och känna denna positiva anda som genomsyrar forumen i tider som dessa.

Det meningskiljaktigheter och påhopp som uppstår i en del trådar är mer av äktenskaplig karaktär än elaka.

Vill med detta inlägg bara uppmana alla medlemmar att fortsätta skriva roliga, konstiga, seriösa och helt absurda inlägg i samma positiva anda som 2004. Mitt beroende av utsidan.se har aldrig varit större och jag ser fram emot ett lika bra 2005 :)

God fortsättning allihopa.

Putte, hur sjutton skulle du kunna skriva inlägg när du inte gör annat än shoppar, alternativt funderar pà shopping, dagarna igenom? Ta nu och relaxa lite frân jackor och andra onödiga prylar och ge dig ut i naturen ett tag.

I all välmening / Malindo

avslutad210712

Gäst
EmSt; sa:
Det meningskiljaktigheter och påhopp som uppstår i en del trådar är mer av äktenskaplig karaktär än elaka.

Håller helt med.

Jämför med en annan sida där jag är med där påhoppen ibland blir lite väl personliga och där man tom drar igång debatter om att införa avgifter för att få vara med för att få bort de som är nybörjare eller för dåliga på att fota.

Här törs man ställa hur korkade/nybörjaraktiga frågor som helst och få svar. Ibland visserligen "sök på utsidan för det här är debatterat hundra gånger redan" *L* men man blir i alla fall inte klassad som för "dålig"

Men om vi då är gifta med utsidan, är Utsidan skyldig till Bigami?

I övrigt håller jag med. Om man jämför med en ddel andar forum så känns Utsidan mera hemma, och mera lik en del BBS:er som jag körde på en gång i tiden (någon som minns Nikom, SUGA eller NT)?

avslutad210712

Gäst
chralm; sa:
Men om vi då är gifta med utsidan, är Utsidan skyldig till Bigami?

Nej det är väl du/vi som är skyldiga till bigami efetrsom det är vi som har två partners.

Fast å andra sidan så måste väl utsidan ha passerat bigami-gränsen för länge sedan med tanke på antalet partners som den har *S*

Sanningen!

...är den att det hela kallas för vänsterprassel. Skadligt enligt en del, nyttigt tycker andra.

Faran när man börjar känna känslan av att det snarare är äktenskapsgnabb är att det KAN bero på att tillflödet av besökare är dåligt.

Men det kan såklart också bero på att vi är en så trevlig samling prickar att de nya besökarna snabbt känner sig hemma.

Jag tycker för övrigt att Windstopper i kläder vars yttertyg redan är vindtätt är bondfångeri.

Nordesjö; sa:
Faran när man börjar känna känslan av att det snarare är äktenskapsgnabb är att det KAN bero på att tillflödet av besökare är dåligt.

Bara i den här tråden har vi ju en nykomling med:)

avslutad210712 har ju ett id som är nästan 35000, och han är ju inte bortskrämd (ännu).

mvh Christian

Nordesjö; sa:
Är han nykomling? Honom räknar jag som gammal räv :)
Men det kanske visar hur fantastiskt öppensinniga vi är här.

Nä han är väl inte nykomling. men mindre än 2 års medlemsskap att jämföra med dina nästan 5:)

Men jag tycker det kommer nya namn då och då i diskussionerna. En del fastnar och en del försvinner, men det är väl naturligt.

Visst, det är alltid så att vi som varit med ett tag kanske ibland hänvisar till gamla diskussioner då gamla kända frågor kommer upp (hur många dagar tar det att gå från Abisko till Nikkaloukta och sådana frågor). Men jag tror inte vi är så otrevliga att vi skrämmer iväg för många (det fina med att säga just detta är att de som nu läser vad jag skriver uppenbarligen inte är bortskrämda och därför inte kan säga att jag har fel, de bortskrämda läser ju inte just detta:) ).

Just nu pågår en diskussion på Fotosidan där jag känner mig som en av dessa nya som ibland upplever de gamla medlemmarna som lite snobbiga. men där tror jag det finns en stor skillnad mellan Fotosidan och Utsidan. Det är väldigt få på Utsidan som har detta som sitt yrke, till skilnad från fotsidan där det finns ganska många yrkesfotografer. Om jag idkar friluftsliv så tar jag inte jobb från någon så att säga.

mvh Cristian

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg