• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Geocachingfolket övernattar ?

De som är fanatiker på Geocaching, går eller löper dom efter Gps:en hit o dit och sen åker hem ?
Eller är de friluftsmänniskor som stannar över natt, och "hittar" flera cachar ?
Alltså de som söker i skogsterräng el. likn.

Jag bara undrar vilket "beteende" som är vanligast,

Jag hittade min första utan Gps, de var min gamla utepolare som sa att det fanns en i närheten, Så jag tänkte som han ni vet i "Morden i Midsommer" på TV, fast jag tänkte inte som en mördare förståss, utan som en som skulle gömma en sak i skogen, och då var det inte så svårt, under mossa väl dold under en stenbumling låg den,
 

Bilagor

  • Raw00028.jpg
    Raw00028.jpg
    48.6 KB · Visningar: 161
kan bara svara för mig själv, men jag brukar nog mest cacha som små utflykter, ett sätt att komma ut en stund sådär, och kanske upptäcka nåt nytt fint ställe i närheten. men visst har det hänt att jag loggat nån cache på nån vandring eller så, när jag har råkat gå förbi den...
 
Nu kan vi förvirra ännu mer när du också börjat med geocaching!

Jag har bara varit ute över dagen när jag cachat men jag gör det ofta tillsammans med barnen. Men det var ju egentligen en bra idé, att göra det till en flerdagars. Barnen tycker om att tälta så det kan nog bli en utflykt med geocaching och tältande till sommaren.

Tack för inspirationen!