Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det finns nu en artikel här på Fjäderlätt om det system jag använder för att hålla mig otörstig och med varma fötter under vinterturer. Andra har säkert andra system, vilket vore intressant att ta del av.
går det ofta att få tag i rinnande vatten vilket förstås spar tid och bränsle. En skidrem att dra fast en kåsa eller en plastflaska på stavtrugan kan underlätta att komma åt vatten från ett strömställe i en bäck eller å.
Att ha varm blåbärssoppa i en plastflaska och varm buljong i en annan brukar funka bra för mig på skidturer. Men jag har mest gått stugturer.
Jag tillhör kategorin "idioter" som ibland har en tendens att gå med pannbenet. Därför var det intressant att läsa om att ta flera raster istället för att bara lunka vidare.
Älskar rasterna och att plocka fram köket, jobbar hårt på att bli mindre "idiotisk"
Har inte varit ute på vintern och friluftat i vuxen ålder, men det där med de två små flaskorna ska jag lägga på minnet.
Jag tillhör kategorin "idioter" som ibland har en tendens att gå med pannbenet. Därför var det intressant att läsa om att ta flera raster istället för att bara lunka vidare.
Älskar rasterna och att plocka fram köket, jobbar hårt på att bli mindre "idiotisk"
Har inte varit ute på vintern och friluftat i vuxen ålder, men det där med de två små flaskorna ska jag lägga på minnet.
Känner igen "pannbenstendenserna". Numera när jag märker att pannbenet kommer fram ("Skiter i att rasta, äta och dricka fast det gått 50 min sedan sist") så tolkar jag det som att blodsockret är lågt. Att detta de facto är en mycket stark påminnelse om att jag definitivt bör ta den där rasten, även om det bara blir 2 minuter med ryggen mot isvinden och några hastigt nedglufsade chokladrutor och hasselnötskärnor tillsammans med vattenflaskan.
När man sedan stretar vidare känner man ända in i märgen att man gjort rätt...