• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Gaza hjälpsändningarna bordades idag.

Hamas vet att Israel har taggarna utåt och att det krävs mycket lite för att Israel ska explodera i våldsamheter. Det vet de, så jag undrar om inte Israels beskjutning idag, provocerades fram avsiktligt? Eller vad tror ni? Resultatet idag, är ju världens PR kupp för Hamas, de har verkligen lyckats få uppmärksamhet.
 
Knappast. Det verkar som operationen gick överstyr av någon anledning. Sannolikt handlar det om två sidor av tokaggressiva muppar som clashade ihop.
 
Trodde att man skulle slippa Gaza konflikten här. Allt dödande är fel oavsett sida. Kan inte förstå att vi Svenskar kan gå in som tråd stataren och välja sida. Den "här" konflikten började direkt efter andra världskriget. Och israel är inga snälla pojkar om man ser till denna del av historian.

Israels vägval sedan världskriget hade startat konflikter i vilken del av värden som helst, men av en skuldkänsla från det judarna fått utstått under Hitlers och Stalin tyranni kan vi inte handskas med israel. Ingen vågar fördöma deras handlingar och har någon gjort det så har landet fått ett ultimatum att man måste fördöma det man sagt.

Senast innan detta så skulle Bildt fördöma något en författare/journalist skrivit som sedermera visade sig vara sant, Det om att israelerna tagit organ från skadade och dödade palestinier.

Jag personligen tycker inte om någon av sidorna i denna konflikt jag håller på det palestinska och israeliska folket. Men bara för att vissa hur idiotiskt det är att starta en helt lönlöst trolleri tråd där man försöker ge Hamas hela skulden.
1233733259.jpg


Lill killen har en slangbella i bakfickan.
 
Bråket har hållt på sedan jesus hängdes upp, ingen vill ha fred, alla vill ha rättvisa, två olika sorters rättvisa, det kan ju givetvis inte uppnås, så det bästa vore om det blev som med tyskarna, de stridstupparna skiljde man åt med en mur samt soldater, det höll dem någorlunda lugna, efter en 20 30 år så kanske de glömt att den o den dödade den och den så jag måste döda den o den för det, jag sätter hoppet till att de gamle o de unga nu som strider för gamla oförätter dör ut under belägring av ryssland o USA som det var i tyskland, det funkade ju skapligt.
De själva kan inte lösa det här, utomstående måste hota med total utfrysning o vapen för att de kanske ska lägga av, men samtidigt finns ekonomi i att de bråkar, och då är det svårare att få ordning på det, det är det sorgliga faktumet.

Det är alltid ekonomin som startar krig o underhåller dem, och ibland är det ekonomi i att avsluta o bygga upp igen, köpa lastbilar o bygga struktur osv, det tjänar vi andra kulor på, så det vi skådar är bara människans sätt att överleva, så har det varit sedan tidernas begynnelse, så jag undrar varför fredsaktivisterna tror att människan skulle sitta o gosa med varandra hela tiden, det beteendet blir det ingen evolution av, det är ju evolutionen vi lever för, eller hur ?

Vad ska fredsaktivisterna göra utan krig? psykologerna utan patienter? polisen utan bovar, militären utan konflikter, osv, nä de skulle bli finanskris o massarbetslöshet, totalt kaos skulle de bli mina vänner, alla kan ju inte plantera blommor hela dagarna...usch så hemskt, tänk en massa fåniga ständigt leende människor överallt, alla är jättesnälla o empatiska så det rinner empatihonung ur mungipan på dem var man än gick, folk som kramas o pussas överallt svarta som vita o alla är med alla, alla är lika mycket värda...brrrr guuuu va hemskt, en rysare värdig herr Hitchkock minsann, må det aldrig inträffa...tacka vet jag folk som blir ilskna o förbannade !

Nån jävla ording får det vara era tokstollar här på utsidan !;)

Näe nu ska jag ta mig en tallrik taggtråd, o skälla ut grannidioten ordentligt det river i strupen, Prova !
 
Bråket har hållt på sedan jesus hängdes upp, ingen vill ha fred, alla vill ha rättvisa, två olika sorters rättvisa, det kan ju givetvis inte uppnås, så det bästa vore om det blev som med tyskarna, de stridstupparna skiljde man åt med en mur samt soldater, det höll dem någorlunda lugna, efter en 20 30 år så kanske de glömt att den o den dödade den och den så jag måste döda den o den för det, jag sätter hoppet till att de gamle o de unga nu som strider för gamla oförätter dör ut under belägring av ryssland o USA som det var i tyskland, det funkade ju skapligt.
De själva kan inte lösa det här, utomstående måste hota med total utfrysning o vapen för att de kanske ska lägga av, men samtidigt finns ekonomi i att de bråkar, och då är det svårare att få ordning på det, det är det sorgliga faktumet.

Det är alltid ekonomin som startar krig o underhåller dem, och ibland är det ekonomi i att avsluta o bygga upp igen, köpa lastbilar o bygga struktur osv, det tjänar vi andra kulor på, så det vi skådar är bara människans sätt att överleva, så har det varit sedan tidernas begynnelse, så jag undrar varför fredsaktivisterna tror att människan skulle sitta o gosa med varandra hela tiden, det beteendet blir det ingen evolution av, det är ju evolutionen vi lever för, eller hur ?

Vad ska fredsaktivisterna göra utan krig? psykologerna utan patienter? polisen utan bovar, militären utan konflikter, osv, nä de skulle bli finanskris o massarbetslöshet, totalt kaos skulle de bli mina vänner, alla kan ju inte plantera blommor hela dagarna...usch så hemskt, tänk en massa fåniga ständigt leende människor överallt, alla är jättesnälla o empatiska så det rinner empatihonung ur mungipan på dem var man än gick, folk som kramas o pussas överallt svarta som vita o alla är med alla, alla är lika mycket värda...brrrr guuuu va hemskt, en rysare värdig herr Hitchkock minsann, må det aldrig inträffa...tacka vet jag folk som blir ilskna o förbannade !

Nån jävla ording får det vara era tokstollar här på utsidan !;)

Näe nu ska jag ta mig en tallrik taggtråd, o skälla ut grannidioten ordentligt det river i strupen, Prova !

Du har en rätt egen syn på historiska händelser... :)
 
Hamas borde åka till Syrien och lära sig hur man beväpnar sina barn...

syr_2004_07.jpg

Kolla bara hur nära han står gasflaskan som kan orsaka en explosion om de sprängs.

Hamas lär nog har riktiga barnsoldater de också. Det är ingen rar värld vi lever i, Vilket du lär ha sett med egna ögon.

Men det är få militära makter som lyckats kuva en fiendebefolkning helt och hållet.
Sverige och Skåningarna ett av de få halvlyckade ockupationerna. Men den var också mycket blodig. Dock så anar jag att en skånsk motståndsrörelse finns och gror i de skånska källarna.

Det är svårt att var militärmakten alla aktioner måste gå rätt till annars växer motståndet.

Lättare är det för "frihetskämparna" ett väl riktad stöt med rätt offer och de är hjältar. Inte bara hemma utan också runt om i världen.

Ingen sida i mellanöster ha någon som tänker på hur konflikten ser ut i övriga världen. Så de fortsätter att döda civila och obeväpnade.

Jänkarna försökte ju använda pr konsulter i sina krig... fast verkar ju vara helt värdelösa i och för sig.
 
”Vi besköts med plastkulor och elpistoler. Allt vi gjorde var att försöka bilda en mänsklig sköld för att förhindra kommandosoldaterna från att ta sig upp till bryggan.”

Israelerna besköt dem med paintballkulor, ohhhh de är såna grymma bestar!!!!!!!!