Vår planerade trip till Rjukan har blivit framflyttad till senare hälften av september. Sist vi var där fokuserades det på den historiska delen och ingen vandring.
Denna gång tänkte vi knata upp till toppen av Gausta. Hur är denna vandring med ett barn på snart 8 år? Vi fuskar genom att parkera bilen runt Longfonnsjön eller i dess närhet (Vill minnas där stod en hel del bilar när vi passerade där sist). Hur lång tid får man räkna att det tar upp i tämligen normal takt för den utan barn? 8-åringen är mycket vandringsvan på leder i skog och mark, men är inte prövad på några längre "höjdsträckor".
Har för mig jag hörde där fanns någon byggnad högst upp?
Misstänker vi får räkna med temperaturer nära nollan denna tid på året.
Har någon några bilder från toppen?
Denna gång tänkte vi knata upp till toppen av Gausta. Hur är denna vandring med ett barn på snart 8 år? Vi fuskar genom att parkera bilen runt Longfonnsjön eller i dess närhet (Vill minnas där stod en hel del bilar när vi passerade där sist). Hur lång tid får man räkna att det tar upp i tämligen normal takt för den utan barn? 8-åringen är mycket vandringsvan på leder i skog och mark, men är inte prövad på några längre "höjdsträckor".
Har för mig jag hörde där fanns någon byggnad högst upp?
Misstänker vi får räkna med temperaturer nära nollan denna tid på året.
Har någon några bilder från toppen?