Garmont Helium

Tjena! Om du ska ha den för skid alpinism, isklättring etc är den nog grym. Speciellt om du har en bredare fot kommer den med största sannolikhet passa riktigt bra, men om du vill ha en smalare skulle jag rekommendera Dynafit TLT Mountain, men antar att du redan köpt den. Garmonts nya system utan tunga är ju väldigt intressant viktmässigt och verkar fungera bra.. Föresten det hade varit kul att höra vad du tycker om den.. Ha de!

Tjena! Om du ska ha den för skid alpinism, isklättring etc är den nog grym. Speciellt om du har en bredare fot kommer den med största sannolikhet passa riktigt bra, men om du vill ha en smalare skulle jag rekommendera Dynafit TLT Mountain, men antar att du redan köpt den. Garmonts nya system utan tunga är ju väldigt intressant viktmässigt och verkar fungera bra.. Föresten det hade varit kul att höra vad du tycker om den.. Ha de!

Japp jag slog till på dom. Barrabes.com sålde dem för €290 vilket är riktigt billigt så jag kunde inte hålla mig. Som tur var så satt de perfekt också och de känns väldigt lätta och behagliga men flexen känns ändå inte för mjuk så det känns som de kommer funka riktigt bra utför också. Jag ska ha dem som en mer renodlad rando-pjäxa och har ett par styvare Lange Super Blaster för annan åkning. Det blir nog att testa dem kanske redan till helgen eller nästa helg så jag återkommer när jag åkt i dom!

Har testat dem en del nu och är helnöjd. De motsvarar mina förväntningar och är lätta, skön och funkar riktigt bra utför. Visst, det är inte samma skidkänsla som i mina Lange, men det var inte syftet heller. Har åkt på ett par pro riders med dynafits, gjort några korta turer och åkt en del pist. Ser fram emot lite längre turer i vinter.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg