Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har en reggad version av Map Source European City Navigator, som medföljde en Street Pilot.
Det visar sig att jag inte kan ladda in kartan i min gpsmap 60.
Det verkar som Garmin vill att man skall betala för samma produkt två gånger.
Du får väl registrera och få en upplåsningskod för GPS nummer två också, annars går det inte. Du har ju rätt till att ladda ned på två apparater. En ev tredje licens får man köpa via kartografisidan.
Jag har en reggad version av Map Source European City Navigator, som medföljde en Street Pilot.
Man får använda Garmins kartprodukter på två egna enheter så om du registrerar din GPSMAP 60 till kartan på Garmins webbplats så får du en kod till den också utan extra kostnad.
Det verkar som Garmin vill att man skall betala för samma produkt två gånger.
City Navigator är, som du själv påpekar avsedd för Street Pilot. Det kan vara så att City Navigator inte funkar rent tekniskt på en GPSMAP 60. (Det vet nog Anders Persson.)
Registrering av ytterligare en GPS görs över Garmins unlock-sida. Det är ganska snårigt första gången...
Det seriunummer mottagaren visar vid anslutning till Mapsourceprogrammet på PC används för identifikationen.
AAHGR!!!
Då Streetpiloten blev utbytt på garanti förverkades den möjligheten att lägga till ytterligare instrument eftersom serienummret blev ett annat på den senaste streetpiloten.
Då Streetpiloten blev utbytt på garanti förverkades den möjligheten att lägga till ytterligare instrument eftersom serienummret blev ett annat på den senaste streetpiloten.