Garmins cykelfäste för Etrex

Är det någon som har erfarenhet av Garmins cykelfäste (adaptern för 32mm) till MTB? Det lilla plastclipset man fäster på baksidan av GPSen ser lite vekt ut. Håller det för lite stigcykling? Ngn som testat ngn annan variant?

Matte

Hade samma

fundering och köpte därför ett RAM-fäste förra året. Finns någon gammal tråd om det. Firman finns i Lysekil om jag minns rätt.

Thure

Det funkar helt ok, jag har använt fästet sen i september förra året och gps:en sitter kvar :)

La in lite bilder i min blogg för några dagar sen, där kan du se hur den sitter.
http://www.utsidan.se/blogs/trails/pa-jakt-efter-varen.htm

På happy finns det flera trådar om hemmabyggen för just etrex cykelfästen.

//Thomas

Ja, det kanske är dumt att dömma ut den utan att testa först. Kan ju alltid sätta fast handledsremmen i cykeln utifall att fästet skulle ge vika..

Orginalfästet

är tyvärr för klent. Mitt höll inte speciellt länge. Jag tycker inte jag behöver kulled till RAM-fäste vilket gör det både lättare och billigare. Det går att montera både på styrstam och styre. Kanske kan bidra med en bild senare.

Thure

är tyvärr för klent. Mitt höll inte speciellt länge. Jag tycker inte jag behöver kulled till RAM-fäste vilket gör det både lättare och billigare. Det går att montera både på styrstam och styre. Kanske kan bidra med en bild senare.

Thure

Hm... det bådar ju inte gott... mitt har iaf funkat bra, både i stökig terräng och med några vurpor... men som sagt, jag har ju inte använt det speciellt länge.

Har även funderat på om man skulle modda en sån här. Med lite buntband borde man kunna montera den på styrstammen hyftsat stabilt.

Men RAM känns ju helt klart som det bästa alternativet..

Tror att

det var kölden som knäckte min plasttunga på Garmins cykelfäste. Och det inte under cykling utan dumt nog hade jag på tungan (handelen) påskruvad på batterifacklocket vid vinteranvändning.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kalle.it MTB + eTrex - tips för att fästa GPS vid cykling. Mountainbike 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg