Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Garmin reparation?
- Trådstartare tompajo
- Start datum
Garanti pa Garmin
Om den inte ar alltfor gammal borde den ha garanti (normalt 3 ar) som tacker skador eller fel. Har en Etrex Legend som tog in vatten och som butiken skickade till Garmin i Sverige for reparation. Tydligen gick det inte att reparera och istallet fick jag en ny Legend utan kostnad. Kolla med butiken dar du kopte den eller kontakta nagon aterforsaljare, kolla pa http://www.garmin.se.
Per W
Om den inte ar alltfor gammal borde den ha garanti (normalt 3 ar) som tacker skador eller fel. Har en Etrex Legend som tog in vatten och som butiken skickade till Garmin i Sverige for reparation. Tydligen gick det inte att reparera och istallet fick jag en ny Legend utan kostnad. Kolla med butiken dar du kopte den eller kontakta nagon aterforsaljare, kolla pa http://www.garmin.se.
Per W
tompajo; sa:Tack för svar men problemet är att jag köpte den i USA och har därför ingen garanti.
Det är ju sånt bekymmer du får ta med i kalkylen där du köper från t ex USA.
Billigast är inte alltid bäst.
tompajo; sa:Tack för svar men problemet är att jag köpte den i USA och har därför ingen garanti.
Har du kontaktat nagon aterforsaljare? Ar nastan saker pa att de skickar din GPS for service om du ar villig att betala for det. Prova Erlandsons Brygga i Ulriksdal, Solna (08-444 97 50). Ett alternativ ar att maila garmin support och fraga vad som galler, http://www.garmin.com/contactUs/techSupport.jsp
Garmin reparation
Köpte min Etrex i USA för många år sedan så jag har ingen garanti kvar. Som för många andra så pajade gummit på min och tätheten + en knapp var ur funktion.
Kontaktade Sportmanship om rep man de var inte intresserade även om jag betalade själv.
Tog kontakt med Garmin Europe i Englend och de sa att jag skulle skicka över den med beskrivning på problemet.
Efter tio dagar kom ett paket med DHL. Trots att jag köpt den i USA och att garantin var över så fixade dom ett nytt gummi + bjöd på frakten. Det kallar jag service!!
Så mitt råd till alla med trasiga Garmin:
Skicka dem till England!!
/Pär
Köpte min Etrex i USA för många år sedan så jag har ingen garanti kvar. Som för många andra så pajade gummit på min och tätheten + en knapp var ur funktion.
Kontaktade Sportmanship om rep man de var inte intresserade även om jag betalade själv.
Tog kontakt med Garmin Europe i Englend och de sa att jag skulle skicka över den med beskrivning på problemet.
Efter tio dagar kom ett paket med DHL. Trots att jag köpt den i USA och att garantin var över så fixade dom ett nytt gummi + bjöd på frakten. Det kallar jag service!!
Så mitt råd till alla med trasiga Garmin:
Skicka dem till England!!
/Pär
avslutad210712
Gäst
När det gäller Sportmanship och deras vilja att laga Garmin som är inköpta utomlands är den lika med noll även om man är villig att betala för reparationen. Kanske sånt som vi som köper utomlands får lov att acceptera. Nu är Garmin själva inte speciellt omöjliga att ha att göra med och kostnaden/tiden för att skicka din GPS till England är bara marginellt högre än att skicka inomlands så mitt råd är att ta kontakt med Garmin i England så gissar jag att de fixar ditt fel.
Tack för alla svar!
Jag uppskattar verkligen att ni har tagit er tid att svara på min fråga. Det löste sig genom att jag fick tag på en kille i Sverige som kunde löda tillbaka den trasiga delen. Nästa gång kommer jag absolut att prova skicka den till Garmin i England.
Det där pratet om att man ska acceptera den usla servicen från svenska företag bara för att man har köpt en sak utomlands är ganska bakåtsträvande. Det gynnar ju bara de svenska företagens höga priser och det är inget som jag vill stödja.
När jag ställer en fråga i ett sådant här forum är jag inte intresserad av att få inskränkta kommentarer som "billigt är inte alltid bäst". På vilket sätt hjälper det mig att lösa mitt problem? Försök att hitta en lösning nästa gång eller låt bli att yttra dig så att du inte dödar kreativiteten hos de andra som vill hjälpa till.
[Ändrat av tompajo 2004-12-03 kl 01:20]
Jag uppskattar verkligen att ni har tagit er tid att svara på min fråga. Det löste sig genom att jag fick tag på en kille i Sverige som kunde löda tillbaka den trasiga delen. Nästa gång kommer jag absolut att prova skicka den till Garmin i England.
Det där pratet om att man ska acceptera den usla servicen från svenska företag bara för att man har köpt en sak utomlands är ganska bakåtsträvande. Det gynnar ju bara de svenska företagens höga priser och det är inget som jag vill stödja.
När jag ställer en fråga i ett sådant här forum är jag inte intresserad av att få inskränkta kommentarer som "billigt är inte alltid bäst". På vilket sätt hjälper det mig att lösa mitt problem? Försök att hitta en lösning nästa gång eller låt bli att yttra dig så att du inte dödar kreativiteten hos de andra som vill hjälpa till.
[Ändrat av tompajo 2004-12-03 kl 01:20]
avslutad210712
Gäst
Re: Tack för alla svar!
Var i samma sits som du med min importerade Garmin och försökte få hjälp av Sportmanship och var beredd att betala för det men det spelade ingen roll. Självklart måste Sportmanship ha rätt att själva bestämma om de vill hjälpa de som väljer att köpa sin GPS utomlands oavsett om det är garantireparation eller vanlig reparation. Om det är bakåtsträvande eller ej må vara osagt men troligen förbättras inte deras relation med kunderna av ett så hårt ställningstagande. För även om man idag har köpt sin GPS utomlands kanske man imorgon hade tänkt att köpa tillbehör i form av bluechart och liknande inomlands. Vilket jag inte tänker göra kan jag säga. Om jag inte tjänar en enda krona på att köpa utomlands så kommer jag ändå att göra på det viset.
tompajo; sa:Det där pratet om att man ska acceptera den usla servicen från svenska företag bara för att man har köpt en sak utomlands är ganska bakåtsträvande. Det gynnar ju bara de svenska företagens höga priser och det är inget som jag vill stödja.
Var i samma sits som du med min importerade Garmin och försökte få hjälp av Sportmanship och var beredd att betala för det men det spelade ingen roll. Självklart måste Sportmanship ha rätt att själva bestämma om de vill hjälpa de som väljer att köpa sin GPS utomlands oavsett om det är garantireparation eller vanlig reparation. Om det är bakåtsträvande eller ej må vara osagt men troligen förbättras inte deras relation med kunderna av ett så hårt ställningstagande. För även om man idag har köpt sin GPS utomlands kanske man imorgon hade tänkt att köpa tillbehör i form av bluechart och liknande inomlands. Vilket jag inte tänker göra kan jag säga. Om jag inte tjänar en enda krona på att köpa utomlands så kommer jag ändå att göra på det viset.
Bakåtsträvande eftersom det inte gynnar deras framtida relation till sina potentiella kunder. Dessutom skulle de faktiskt kunna tjäna pengar på reparationerna om de var lite smarta.
Annars håller jag med dig helt. Jag kommer också i framtiden att köpa utomlands även om jag inte tjänar en krona på det.
Annars håller jag med dig helt. Jag kommer också i framtiden att köpa utomlands även om jag inte tjänar en krona på det.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Avauktorisera Garmin | Butiker och leverantörer | 3 | ||
Reparation av primuskök | Butiker och leverantörer | 6 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg