Hej,
Min navigator beter sig konstigt...
När jag har varit ute med gps och slutar färden stänger jag av apparaten.
Sen flyttar jag mig med tillexempel hem och börjar studera rutten från dagen, när gps hittar signal så adderar den till tidigare rutten en sträcka, i fågelväg, till rutten så distansen etc. blir råddigt.
- Juu jag vet att med basecamp kan man klippa bort flyttet men detta stör mig
- ett annan exempel är att man tömmer gps:en hemma, flyttar sig till startplatsen, slår på gpsen, så mitt i allt har man flera extra kilometer, om man märker int de här, och tömmer gps igen, har man virrat sig igen.
Min andra Garmin 62 gör inte det här.
Har kollat alla sättings etc. men hittar ingenting som jag sku förstå att vara problem.
Har någon ideer?
Mvh Simo
Min navigator beter sig konstigt...
När jag har varit ute med gps och slutar färden stänger jag av apparaten.
Sen flyttar jag mig med tillexempel hem och börjar studera rutten från dagen, när gps hittar signal så adderar den till tidigare rutten en sträcka, i fågelväg, till rutten så distansen etc. blir råddigt.
- Juu jag vet att med basecamp kan man klippa bort flyttet men detta stör mig
- ett annan exempel är att man tömmer gps:en hemma, flyttar sig till startplatsen, slår på gpsen, så mitt i allt har man flera extra kilometer, om man märker int de här, och tömmer gps igen, har man virrat sig igen.
Min andra Garmin 62 gör inte det här.
Har kollat alla sättings etc. men hittar ingenting som jag sku förstå att vara problem.
Har någon ideer?
Mvh Simo