Vad Garmin support vet och vill medge vad man vet, behöver ju heller inte vara samma sak. Kanske. Det finns ju något som kallas politik.
Men att de är olika kan man ju begripa, med den matematik jag hade i inlägget ovan.
Det finns, mig veterligt, inget verktyg publicerat eller "läckt", som kan byta ut grundkartan i en Garmin GPS, där det inte är "meningen" att det ska gå. iQue är som sagt ett lysande undantag. Där kan grundkartan bytas ut av användaren efter behag. Varje område finns dessutom i två varianter, beroende på hur mycket minne man vill offra (egentligen om man vill ha den i internminnet eller på ett kort).
Men det är ju precis lika uppenbart att grundkartan ligger i samma flash-chip som användarens kartor, så tekniskt sett kan det inte gärna finnas några hinder.
Kartan kan du få tag i på Garmins hemsida. Titta på uppdateringar till iQue. Där finns en uppdatering för WorldMap. Nu kräver det väl en installation av Desktop för iQue för att man ska kunna ladda hem den, förstås. Jag tror det, i alla fall.
Men det går ju också att kontakta någon som har en iQue. Alla grundkartorna finns på installations-CD:n.
Sedan går det att "lirka" med Mapsource, så att man kan se den kartan där. Men att därifrån få in den i en 60CS, så att du har någon nytta av den, det är naturligtvis en annan sak. Där är det nog stopp, skulle jag tro.
Anders