tänkte bara skriva vad jag saknar till min GPS (garmin 60cs)
kanske finns det en lösning där ute kanske inte, men jag tänkte stolpa ner vad jag saknar.
skärmskydd mot repor och slag.
(funderar på att använda genomskinlig bokplast)
ordentlig väska där man kan använda tangenterna
(kanske får sy en själv eller specialbeställa)
möjlighet att stänga av skärmen medan den fortfarande håller loggning på var jag är och var jag har varit men sparar batterier och minne genom loggning typ var 30 sek samt håller koll på satterliterna så man inte behöver slå på annat än skärmen när man går.
hållare för ryggsäckens bärremmar så man kan ha den på utsidan av ryggsäcksbärremmen så den kan ta emot medan den är ur vägen men samtidigt lätt att få fram.
(idag har jag löst det med 2 öglor "shock cord"
en bra friluftskarta i skala 1 : 50 000 typ gröna kartan.
vad saknar ni ?
kanske finns det en lösning där ute kanske inte, men jag tänkte stolpa ner vad jag saknar.
skärmskydd mot repor och slag.
(funderar på att använda genomskinlig bokplast)
ordentlig väska där man kan använda tangenterna
(kanske får sy en själv eller specialbeställa)
möjlighet att stänga av skärmen medan den fortfarande håller loggning på var jag är och var jag har varit men sparar batterier och minne genom loggning typ var 30 sek samt håller koll på satterliterna så man inte behöver slå på annat än skärmen när man går.
hållare för ryggsäckens bärremmar så man kan ha den på utsidan av ryggsäcksbärremmen så den kan ta emot medan den är ur vägen men samtidigt lätt att få fram.
(idag har jag löst det med 2 öglor "shock cord"
en bra friluftskarta i skala 1 : 50 000 typ gröna kartan.
vad saknar ni ?