I en tidigare tråd har ni talat om hur man ändrar Compassens funktion i denna GPS.
Min fråga gäller menyn Setup och underfunktion Heading.
Lärde mig mycket av tidigare tråd om hur Display används.
Nu undrar jag vilken funktion "North Reference" har.
JAg har värdena True, Magnetic, Grid, User.
Vad har de för funktioner?
Tycker att Garmins manual till denna GPS är av klassisk karaktär, dvs de skriver sådant som är uppenbart klart men bryr sig inte om att förklara hur olika funktioner fungerar i praktiken. Inte heller vad olika val får för betydelse för funktionaliteten.
Tur för mig då att ni är många som kan berätta hur det fungerar.
en annan sak, När jag är ute och cyklar MTB så visar 60:an hur jag åker fram i skog och mark. Kartan följer min kurs. Sedan stannar jag för att försöka få klarhet i vart jag ska åka vidare. Då ändrar sig kartan 180 grader och jag tappar direkt orienteringen.
Känns knepigt eftersom min "medMTBare" får vatten på sin kvarn om att en GPS är onödig.
Beror detta på vad jag har inställt i Heading-menyn under "Swith to compass heading when below" och "for more than"
Tack på förhand för alla bra svar som kommer snart..
Per
Min fråga gäller menyn Setup och underfunktion Heading.
Lärde mig mycket av tidigare tråd om hur Display används.
Nu undrar jag vilken funktion "North Reference" har.
JAg har värdena True, Magnetic, Grid, User.
Vad har de för funktioner?
Tycker att Garmins manual till denna GPS är av klassisk karaktär, dvs de skriver sådant som är uppenbart klart men bryr sig inte om att förklara hur olika funktioner fungerar i praktiken. Inte heller vad olika val får för betydelse för funktionaliteten.
Tur för mig då att ni är många som kan berätta hur det fungerar.
en annan sak, När jag är ute och cyklar MTB så visar 60:an hur jag åker fram i skog och mark. Kartan följer min kurs. Sedan stannar jag för att försöka få klarhet i vart jag ska åka vidare. Då ändrar sig kartan 180 grader och jag tappar direkt orienteringen.
Känns knepigt eftersom min "medMTBare" får vatten på sin kvarn om att en GPS är onödig.
Beror detta på vad jag har inställt i Heading-menyn under "Swith to compass heading when below" och "for more than"
Tack på förhand för alla bra svar som kommer snart..
Per