Jag bytte dragkedja på min paclitejacka själv för nån vecka sen, hade inte kvar kvitto och och garantin var utgången ändå slut, plus att det är kul att pyssla lite.
Har bytt ett par dragkedjor tidigare, tog mig typ 3 timmar, såhär blev resultatet:
http://p.twimg.com/Aqds8EXCIAAWfCs.jpg Lite bredare än tidigare men funkar finfint.
Drog upp trådspänningen lite (6 istf 5) sen gick det fint att sy genom membranet.
Klippte gamla dragkedjan och sydde den nya bakom för att slippa ta bort tejp och göra ett allt för stort ingrepp..
Inte vattentätt men det bryyyr jag mig inte om! Kanske tejpar sömmarna om jag ser behovet nån gång.
Btw: Är det bara jag som har väldiga problem med utslitna dragkedjor? Spiraldragkedjor särskilt tvåvägs har krånglat för mig, alla har varit YKK.
Edit: Vill bara visa att tom nån som inte är "certifierad skräddare av goretex" kan byta en dragkedja, svarar inte naturkompaniet är det väl bara att söka upp Arcteryx i Sverige och höra om dom kan eller kan tipsa om någon som kan hjälpa, det är inte rocketscience direkt.