Fylla en platypus

Är det någon som har en smart lösning på hur man smidigt fyller sin platypus i en kall fjälltjärn utan att behöva förfrysa händerna. Vid rinnande vatten är det lätt men annars då vattnets tryck pressar ihop behållaren blir det svårt!

Vet ej...

Kanske om man håller den med båda händerna och klämmer ihop det lixom, så att den inte är "platt" vid nerförandet...Pröva att föra ner den mot vattnet med mynningan först!
/knytt

Med hjälpmedel eller inte?

Jag brukar använda min halvliters nalgene flaska att fylla den med. Men det går väl med en kåsa fast det tar längre tid. Annars är det rätt så jobbigt att få den riktigt full.

/Jonas U

Gör inte så här...

Hej.
Jag har väl eg. inte någon direkt smart lösning. Jag brukar bli våt om mina små fingrar när jag fyller upp. Snabbt, smärtsamt, men kort. Dvs snabbt ner fyll upp den och sedan upp, istället för att smådutta. Sedan på med ett par vantar direkt.

Jag har däremot ett roligt exempel på hur man inte skall göra! Jag tog för ngn väcka sedan med ett gäng killar ut på en vandring med en övernattning. Killarna gick på min skola (Lunds ekonmihögskola) och är vad jag kallar lejonmanar (pråpert klädda grabbar med ljusrosa eller ljusgul Ralph Lauren skjorta och bakåt slickat lejonmans frisyr). ;) Nåja de var trevliga så inget ont om dem. De hade givetvis värsta utrustningen som en jag skulle kunna ha dödat för, men ingen kunskap om hur man använder den.

Under turen kämpade de frebrilt för att inte få sina nya pjux eller fina Haglöfsjackor skitiga. Eftersom jag är lite jävlig ledde jag givetvis dem inpå lite leriga stigar och mysiga myrar....en tjej måste ju roa sig på något vis.

Platypus flaskor med drickslang hade de allihop och höjdpunkten var när de stod och balanserade på småstenar i vattnet för att fylla upp dem.... genom slangen.

Nu har jag varit lite elak...de var faktiskt väldigt trevliga och när den värsta skräcken för smuts hade lagt sig så gick det galant!!

Slutsatsen av detta ganska meningslösa inlägg är....fyll inte upp platypus genom drickslangen. ;)

Malin

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg