Tanke; vill sy ett par förstärkningsshort i stil med Taigas björnhotpants. Deras material verkar vara hederlig fiberpäls. Brukar vara 100% polyester i fiberpäls (inte Helly Hansen, det är polyamid). Fuskpäls med samma eller mer loft brukar också vara 100% polyester. Skulle man inte rimligtvis kunna sy sig ett par apshorts i lite längre fuskpäls och få ett hyffsat loft för en billig pfenning? Dessutom skulle det se ganska kul ut med ett par raggiga kallingar, bara det är ju värt det.

Tankar?

Såg riktigt bra ut men med tanke på att 90 värme är gratis så kan jag avstå. Ytterblixtlås är mycket praktiskt.......... Vad med att såga av ett par 90 värme?

Härnere på blåsiga kusten räcker ett par delbara regnbyxor utanpå fint när man rastar, de vare sig väger eller fyller speciellt mycket i säcken. Men 90 värme är ju görbilligt på ÖB.......

Nä, jag är inte ett dugg intresserad av att köpa high loft fleece.

Ser man på vad slarvigt jag läste.
Visst skulle man kunna sy ett par kallingar i fuskpåls, men jag tror ändå att resultatet blir bättre med nåt liknande materialet Taiga använder. Med tanke på den begränsade åtgången till ett par kallingar blir priset ändå löjligt lågt.

/Thomas

Jag klippte av min oerhört tjocka fleecelångkalsonger (nåt dyrt jag köpte från tierra när de reade ut grejer förra året). Och nu kan jag inte sluta använda de. Förr blev jag alltid kall och fick ont i låren när jag var ute under vinter (från 10 grader och neråt), men nu känns det alltid bra när jag är ute. Ångrar dock att jag klippte av de över knäna (men det går ju att ordna).

Kan inte tänka mig att materialet spelar så himla stor roll.

Har du testet än? Jag väntar på rapport om det blev bra eller inte.

Jag klippte av min oerhört tjocka fleecelångkalsonger (nåt dyrt jag köpte från tierra när de reade ut grejer förra året). Och nu kan jag inte sluta använda de. Förr blev jag alltid kall och fick ont i låren när jag var ute under vinter (från 10 grader och neråt), men nu känns det alltid bra när jag är ute. Ångrar dock att jag klippte av de över knäna (men det går ju att ordna).

Kan inte tänka mig att materialet spelar så himla stor roll.

Har du testet än? Jag väntar på rapport om det blev bra eller inte.

Nepp, inte än, det har inte blivit så kallt som jag befarat än så det har inte behövts. Dessutom så hade de så billiga pälsfiberlångkalsonger på Merkus på ringön så det är nog billigare att sy om dem än att köpa tyget tror jag.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg