• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

funktionstop

Behöver tips på en bra bh/top/linne í funktionsmaterial som funkar att bära även med ryggsäck(jag får blåmärken på nyckelbenen av min sportbh). Behöver ej vara jättemycket stöd i den då jag vill använda den på vandring.

Anna

Jag har haft samma problem men löste det med en bh som inte "korsar" i ryggen så jag kan flytta bh-banden dit ryggsäcken inte sitter åt. (Dessutom har problemet delvis försvunnit med en bättre ryggsäck!) Min egen favorit när jag vandrar är av märket Champion och har tillräckligt med stöd för en vandrings- eller cykeltur men inte för att vara ute och jogga i!

Den långa länken nedan bör visa vilken jag har (champion "best of both worlds" som är Title9sports egen beskrivning), det är en länk från USA, men det är ett företag som har jättebra beskrivningar på olika BHar och till vilken aktivitet de passar. Du kan säkert hitta många av dem i Sverige också.

http://www.title9sports.com/shoppin...e=PRODUCT&iMainCat=4&iSubCat=14&iProductID=66

Undvik fållade kanter

Jag brukar leta på Twilfit och Lindex efter lite lättare sport-bh:ar. Har en från Swedmarks (Svegmarks? vad märket nu heter!), inte särskilt snygg men tunn och skön, med axelband som inte har några fållade kanter utan bara består av en bred resår. Den funkar bra med ryggsäck på, även om stödet inte är något för mer skumpande aktiviteter. Den är dessutom svart -- kan vara trevligt att i alla fall slippa se smutsen när man är ute i fält längre perioder...

:) /Lotta

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg