I vår vill jag göra ngn låglandsutflykt för att testa utrustning, bland annat. Jag har funderingar på turer som utgår från atnignen Kolmårdens jvgsstation eller från Stavsjö. I första fallet skulle jag väl dra mig österut, i det senare i riktning Katrineholm - det ser rätt lovande ut på kartan.
Turen kan vara allt mellan 3 och 7 dagar. Jag tar tältet med.
Väsentligt för mig är vatten. Jag vill se och höra vatten, alltid slå läger vid vatten,
och jag vill bära så lite som möjligt. Så jag undrar om ngn har lämpliga tips på områden, etapper, etc. Jag kan rena eler filtrera vatten men filter väger och tabletter ger iaf lite smak.
(Sist jag frågade i ämnet fick jag veta att man koka vatten, vilket jag vetat i bortåt 60 år.)
Turen kan vara allt mellan 3 och 7 dagar. Jag tar tältet med.
Väsentligt för mig är vatten. Jag vill se och höra vatten, alltid slå läger vid vatten,
och jag vill bära så lite som möjligt. Så jag undrar om ngn har lämpliga tips på områden, etapper, etc. Jag kan rena eler filtrera vatten men filter väger och tabletter ger iaf lite smak.
(Sist jag frågade i ämnet fick jag veta att man koka vatten, vilket jag vetat i bortåt 60 år.)