Funderingar kring utsidan/paddling

Har lite funderingar kring paddlinssektionen. Innan jag kommer till vad jag funderar över så vill jag klargöra några saker.
Jag är väl medveten om Utsidan nu drivs på rent ideell basis. Har drivit (och driver) ett antal sidor ideellt sedan 1996. Är dessutom medveten om att jag inte är markerad som Stödmedlemskap, men pengarna betalades in idag.

Nu över till vad jag fundera på.

När ni drog ner på ambitionerna och åter blev en sida driven som hobby projekt så dog mer eller mindre paddeldelen. Forumet är ganska livskraftigt men sidorna uppdateras med en väldigt låg frekvens. Detta borde vara ett hot för Utsidan. Jag är sällan på de andra sidorna då paddlig är mitt huvudintresse, men efter ett tag utan nytt på sidan så minskar åt i alla fall mitt besökande av sidan. Hur det står till med andra sektioner vet jag inte. Min erfarenhet av att driva sidor är att en sida dör tämligen snabbt om inte det sker ett tillflöde av information av något slag.

Jag är medveten om att det behövs eldsjälar som orkar lägga tid, men det kanske finns andra lösningar? En som slog mig igår när jag arbetade med vår sida (Blå Vågen) är att det tex finns en del ganska aktiva föreningssidor, privata sidor mm. Varför inte skapa en form av nätverk mellan paddlingsidor? Ett exempel, hittar jag en ny kajak på nätet så skriver jag en rad om det på vår sida, men jag skulle ju samtidigt kunna förse er med den informationen. Moroten skulle kunna vara att man står som källa, med länk till sidan. Då skulle moroten för enskilda klubbar mm vara att synas och ny skulle få massor av (i detta fall) paddlingsrelaterade nyheter, rapporter från turer och tipps mm.

Tja, det var bara en tanke att göra en bra sida bättre. Skulle vara kul att höra er åsikt (både ni på Utsidan och andra medlemmar)

Paddlingssidorna i sjönöd.

Paddlingssidorna har i det närmaste varit stendöda ett bra tag nu.
Det känns inte roligt när det aldrig finns något nytt.
Mitt intresse har svalnat ordenligt
Att börja betala känns inte aktuellt alls.
Något bör göras snarast, förslagen som näms ovan låter bra.

Mvh Bengt.

Instämmer

Jag måste tyvärr instämma med "rexpilen". Det händer inget på paddlingssidorna. Men jag tycker att diskussionsforum fumgerar bra med mycket bra info och synpunkter.

MVH/Jan

clindh

Forumvärd
Så sant...

Ursäkta att svaret dröjt lite, jag har velat ha något att komma med... Att avdelningarna stannat till när de fasta redaktörerna försvann är uppenbart, och det gäller inte bara Paddling. Och uppdateras inte sajten minskar som synes intresset att betala - Moment 22...

Det har dock varit lite invecklat att tipsa och publicera information för externa hjälpredaktörer, då systemet inte varit helt databasdrivet - man har behövt ha tillgång till för mycket av "det inre" i systemet.

Nu har jag dock knåpat till en första Redaktörssida. Här kan de som vill lägga till egna notiser och artiklar. Notiser/artiklar publiceras sedan direkt när vi granskat dem en aning.

Jag skulle nu vilja ha ett par testpiloter för det här; känner du för att skriva in lite notiser och artiklar om någon av våra avdelningar - hör av dig till mig (clindh@utsidan.se) så får du access.

Tack för ditt svar Christer!

Trodde Utsidan var byggd lite annorlunda. Men nu förstår jag varför inte inte har gästredaktörer på det viset som jag menade.

Mailar dig lite vidare funderingar under e.m.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg