Visst är det bra med ett forum för recensioner? Har flera gånger använt detta som vägledning när jag stått i begrepp att införskaffa ny utrustning... och en hel det kottar får man ju oxå när man skriver en. Vad tycker ni kära panel, skall det finnas några gränser för hur kort en recension får vara? Skall antalet tjänade kottar stå i begrepp till hur utfyllig recension man skriver? Visst, man kan skriva en massa skräp för att fylla ut... Men, ibland så läser man recensioner på två, tre rader om produkter som kostar 3-4000 kr. Det känns mer som "Tjena, jag har en Klättermusen säck, fräckt va?". Nån som håller med mig - helt emot mig?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Funderingar kring recensioner
- Trådstartare bowall
- Start datum
En bra rescension kan inte vara hur kort som helst, men så långe man får med det väsentligaste så är jag nöjd. Men vad är en kvalitativ rescension?
På mtbr.com så måste man skriva minst ett visst antal tecken om man rescenserar en cykel, då dom tycker att eftersom det är en så komplex produkt så borde man skriva en del.
Helt ok tycker jag.
Sedan vill man ju inte ha massa svammel heller för den delen
/Mattias
På mtbr.com så måste man skriva minst ett visst antal tecken om man rescenserar en cykel, då dom tycker att eftersom det är en så komplex produkt så borde man skriva en del.
Helt ok tycker jag.
Sedan vill man ju inte ha massa svammel heller för den delen
/Mattias
Många kottar blir det...
Min jacka från Peak Performance är jättebra!!!!
Det säger inte så mycket. Ska man skriva en recension ska man skriva fylligt och nogrannt.
Och kan man hålla sig från att recensera sitt dyra Gore-Tex plagg, eller vad det nu kan vara, redan dagen efter man köpt det så är ju mycket vunnet.
Fast man kan ju inte vänta för länge heller, för vad är det för vits med att läsa om gamla brallor som inte saluförs längre?
Tyvärr så kan jag självkritiskt meddela att jag inte levt som jag lär (inte så många recensioner ännu).
Men man kanske bättrar sig.
Min jacka från Peak Performance är jättebra!!!!
Det säger inte så mycket. Ska man skriva en recension ska man skriva fylligt och nogrannt.
Och kan man hålla sig från att recensera sitt dyra Gore-Tex plagg, eller vad det nu kan vara, redan dagen efter man köpt det så är ju mycket vunnet.
Fast man kan ju inte vänta för länge heller, för vad är det för vits med att läsa om gamla brallor som inte saluförs längre?
Tyvärr så kan jag självkritiskt meddela att jag inte levt som jag lär (inte så många recensioner ännu).
Men man kanske bättrar sig.
Kvalitativa recensioner
Jag extraknäcker som filmrecensent och har så gjort i några år. Att skriva bra recensioner är med andra ord ett måste, men samtidigt kan jag tycka att det är kul att läsa "vanliga" människors åsikter, eftersom jag i bland kan låta insöad (antar jag). När det gäller prylar handlar det väl om samma sak, det räcker inte med "den var jättebra", och inte heller bara med invecklade långa recensioner. Lagom är väl som vanligt (?) bäst, lite av varje eller något mellanting. Den mycket enkla typen av recensioner tycker jag inte förekommer så ofta här på utsidan, men tyvärr desto oftare om man söker efter prylar på pricerunner. Där tycker recensenterna oftast att prylen antingen är "bra" eller "dålig", varför får man försöka lista ut själv. Så illa är det inte på utsidan...
Jag extraknäcker som filmrecensent och har så gjort i några år. Att skriva bra recensioner är med andra ord ett måste, men samtidigt kan jag tycka att det är kul att läsa "vanliga" människors åsikter, eftersom jag i bland kan låta insöad (antar jag). När det gäller prylar handlar det väl om samma sak, det räcker inte med "den var jättebra", och inte heller bara med invecklade långa recensioner. Lagom är väl som vanligt (?) bäst, lite av varje eller något mellanting. Den mycket enkla typen av recensioner tycker jag inte förekommer så ofta här på utsidan, men tyvärr desto oftare om man söker efter prylar på pricerunner. Där tycker recensenterna oftast att prylen antingen är "bra" eller "dålig", varför får man försöka lista ut själv. Så illa är det inte på utsidan...
Vem bryr sig om hur många "kottar" man får????
Säg att du tex recenserar ortofox f1 focus-transceivern som kostar "flera tusen kronor". Jaha, alla vet hur den ser ut och funkar så varför skriva en uppsats om hur gula knapparna är.
Är det däremot en ny produkt så är det väl befogat med lite mer ingående beskrivning.
$0.02
/m
Säg att du tex recenserar ortofox f1 focus-transceivern som kostar "flera tusen kronor". Jaha, alla vet hur den ser ut och funkar så varför skriva en uppsats om hur gula knapparna är.
Är det däremot en ny produkt så är det väl befogat med lite mer ingående beskrivning.
$0.02
/m
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg