Jag importerade en av kartorna på Stadskartan-CD:n för att se om jag kunde replikera felet. Det gick felfritt för min del.
Filen Fugswtmp.bmp skapdes mycket riktigt i min katalog (C:\Documents and Settings\tobbe\Lokala inställningar\Temp\), och tycks vara någon sorts cache (nu fick jag lära mig något nytt idag också
); den uppdateras och växlar innehåll vartefter man panorerar i Stadskartan i Fugawi.
I samma katalog skapades också underkatalogen Fug4e.tmp, och jag hade flera liknande kataloger kvar sedan tidigare tillfällen (dåligt städat Fugawi!).
Om filen Fugswtmp.bmp är upptagen av ett annat program kan jag tänka mig att man får felmeddelanden.
Fugawi är utvecklat i Delphi, en miljö jag själv är bekant med sedan minst 10 år tillbaka. Felmeddelandet är resultatet av ett så kallat "exception", ett programfel som inte tas omhand på ett intelligent sätt av Fugawis egen felhantering, och därmed inte ger någon direkt ledtråd om vad som orsakar felet.
Det får bli ett gammalt hederligt råd sedan DOS-tiden: Starta om datorn och kör enbart Fugawi efter det att den kommit igång igen (upptagna "handles" kan ligga kvar trots att man stängt programmet som öppnade filen).
Om felet uppstår ändå, då vete tusan vad som är fel...
/torbjörn