Re: Fungerar? Nej
bertilstenfeldt; sa:
Fungerar överföringen via USB från/till Fugawi för dig?
Det går inte med min 60C.
Bertil
Jag har själv inte Fugawi men följer med vad som ”händer” med rätt så många program.
Jag gjorde dock ”misstaget” att tipsa den nybliven pensionär (skridskoåkare) som fick en massa ”godsaker” när han i gick i pension, att Fugawi kommit med USB stöd. Detta fick till följd att jag ”fick” uppdraget att uppgradera hans Fugawi då han saknar Internet. Jag uppgraderade till version 3.1.3.610 men det blev 3.1.4.610 när jag installerade det. Men jag fick inte USB kommunikationen att funka.
Några dagar senare det fanns det en ny Fugawi version 3.1.4.613, så jag var hem till honom igen för att uppgradera. Inte heller denna gång fick jag USB att funka. Otack + lite motion med nya cykeln är lönen för mitt engagemang .
I går såg jag att det kommit ytterligare en ny Fugawi version, nu 3.1.4.615. Men än har jag inte tordas ringa och föreslå att göra ett ytterligare försök att få Fugawi att funka med USB.
Vid mina försök med Fugawi och USB så kollade jag i Hjälpmenyn på ordet ”USB” men jag hittade bara något om Lowrance GPSer.
Jag vet inte om jag är ovanligt klantig, om hans dator eller operativsystem är för gammalt, som att det saknas någon nödvändig DLL eller något annat väsentligt. Det är svårt att göra Windows uppdate utan Internet., men Fugawi har inte gett något felmeddelande.
Hade det varit min dator, mitt program och min GPS hade jag blivit irriterad, för att inte säga förbannad. Vare sig Fugawi eller Solteknik skriver något om versionerna 3.1.4.610 och 3.1.4.613 och det finns inga inlägg på Soltekniks diskussionsforum vad jag sett om ev USB problem.
Anser nu ännu mer än tidigare att jag satsade på rätt program när jag investerade i OziExplorer. När USB stödet kom så funkade inte överföringen av waypointfiler med över 123 st waypoints. Jag skrev ett mail till Des om detta, och det hade kommit ett svar nästa dag jag slog på datorn. Des hade fixat detta, och en ny version fanns nu tillgänglig. Igår har OziExplorer kommit med en ny Beta version men den har jag inte installerat ännu.
Per Brune