Frystorkat

Gott

REAL-turmat ÄR kanongott
REAL-turmat innehåller rätt BRA med energi
REAL-turmat ÄR lättlagat

REAL-turmat ÄR svindyrt

Mattias (som har råd med knorr-pasta)

Eurogram

Försvaret använder eurogram har testat detta vid flera tillfällen och tycker att det är ett av de sjysstare alternativen, tänkvärt det finns ju en del att välja på och dem flesta är som sagt svindyra. Lycka till. /Melker

Re: Eurogram

melker_vertical; sa:
Försvaret använder eurogram har testat detta vid flera tillfällen och tycker att det är ett av de sjysstare alternativen, tänkvärt det finns ju en del att välja på och dem flesta är som sagt svindyra. Lycka till. /Melker

Hej,

heter den verkligen Eurogram? Jag letade på nätet men hittade bara en tillverkare av HI-FI-ptodukter...

Mvh,

J

Bäst käk

Testat både drytech, blå band, eurogrames och wildlife. Som tillägg kan jag säga att försvaret använder samtliga av ovanstående. Jag upplever att blå band liksom bara går rakt igenom kroppen, man tar inte upp nån energi ur den. Men det kanske beror på min mage. Drytech har väl bara haft två olika smaker ute vad jag vet men dom är bra som mat, kan vara lite svårt att få ner vatten till botten av påsen också, man får röra duktigt. Förpackningen är liten och lätt men lite svåröppnad vilket gör att det blir gärna lite kladdigt. Wildlife är bättre på det viset men tar lite mer plats i packningen. Wildlifes frukostar är också riktigt goda, i synnerhet "energimüslin". Fast det blir ju lite dyrare än att köpa en påse vanlig müsli och bära ut den i plastpåse. Eurogrames har absolut största påsen men deras mat är den som man känner sig klart mättast av efteråt. Det är i volym rejält tilltaget. Dock så har drytech kommit ut med en ny militärversion av sin mat kallat field meal där man har flera olika smaker. Den maten är riktigt god, man tar dessutom upp den väldigt bra, nästan som att äta lagad mat i fält. Vet inte om den går att få civilt men kolla på http://www.drytech.no. Nackdelen är en helt idiotiskt förpackning och att den innehåller en massa onödigt, tillexempel kan man undra vad man ska med 3*2 portionsförpackade tuggumin varje dag?

Re: Bäst käk

Xavier; sa:
tillexempel kan man undra vad man ska med 3*2 portionsförpackade tuggumin varje dag?

Är det inte såna man har för att muta infödingarna? Eller har jag kollat för mycket på amerikanska krigsfilmer? :)

Skämt åsido, är det sockerfria tuggummin så kan ju faktiskt vitsen vara att de skall ge en viss tandhygien?

Tänkte inte på att man kan muta med det :) Jovisst förstår jag också att det är tänkt som tandhygien, vanliga Stimoroltuggummin förpackade i liten Stimorolpåse. Men jag personligen tycker att tandborste och tandkräm är bättre hygienmässigt, i synnerhet ur soldatsynpunkt då man inte får en massa skräp av det.

Re: Bäst käk

Xavier; sa:
Nackdelen är en helt idiotiskt förpackning och att den innehåller en massa onödigt, tillexempel kan man undra vad man ska med 3*2 portionsförpackade tuggumin varje dag?

De värnpliktiga jag pratat med tycker att de där tuggumina är helt underbara. Är man trött blöt och frusen, ja då kan ett par tuggumin göra susen för moralen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg