Frysta vinpåsar.

Hej.
Ett litet 'detaljtips', jag har varit och helgvandrat på sörmlandsleden och då hade jag med mig 2 påsar från vinkartonger (3 liters, med ca 2 lite vatten i varje) som jag först hade fryst. På det sättet hade jag friskt vatten över helgen som samtidigt höll färskvaror fräscha.

Mvh/Magnus

Jag gick från Handen (haninge) till Paradiset.
Jag är bara lite kinkig med stockholmssjöarna, gifter, tungmetaller o.dyl.

ps. tog det ganska lungt :)

/Magnus

Med tanke på Raskesvens inlägg, så undrar jag, är det Ok att dricka vatten från sjöarna runt stockholm?

Jag är väldigt tveksam till detta, åtminstone allt för ofta. Kanske om man gör det en eller två gånger per år, men knappast om man idkar friluftsliv i stockholmstrakten flera gånger i månaden(?).

Åsikter, fakta ??

/Magnus

Masa; sa:
Med tanke på Raskesvens inlägg, så undrar jag, är det Ok att dricka vatten från sjöarna runt stockholm?

Jag är väldigt tveksam till detta, åtminstone allt för ofta. Kanske om man gör det en eller två gånger per år, men knappast om man idkar friluftsliv i stockholmstrakten flera gånger i månaden(?).

Åsikter, fakta ??

/Magnus
Frågan har varit uppe förr. Jag säger samma sak nu som då; det beror helt på var du befinner dig. Kolla: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=19607

sörmlandsleden

Har inte någon förening sett till att det finns typ brunnar och liknande som de kontrollerar vattnet i regelbundet längs med sörmlandsleden?

Mvh Majja

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg