• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsvarors länkar???

http://www.friluftsvaror.se/lankar.htm

Jag frågar mig lite stilla varför som man har valt att just lägga in 'riktlinjer för njursjukvården' i sin länksammling men kan inte hur jag än vrider och vänder på det förstå varför just denna av alla otaliga sjukvårdslänkar finns med.

Någon som har några uppslag på vad det skulle kunna vara som provocerat fram detta? Practikal joke från webbmastern? Finns det speciella risker för njurarna med friluftsliv, som jag under 21 år av varierande kontakt med moder natur missat?
 
Grymt sjysst sajt. Vad sägs exempelvis om familjetältet Venedig, som hittat för seriöst uteliv. Och i sådana sammanhang, dvs i och kring svenska campingplatser har det sagts mig att just njursten är ett återkommande och allvarligt problem. Om det beror på campingsängarna eller spånken låter jag dock vara osagt. Högst relevant emellertid.
 
De har länkar till "utlänska sidor", men de verkar vara fellänkade och går till sidor i andra länder, till exempel Norge.

Norge ligger i och för sig i ett annat län än Malmöhus län.

Själv sitter jag och blir lite sugen på padling.