Friluftsvänner/resesällskap, Göteborg

Hej ! Jag är en 40-årig göteborgstjej, som saknar vänner att göra spännande friluftsäventyr med samt vänner att resa med. Jag antar att det borde finnas någon i samma situation ute i detta avlånga land ?? I så fall tveka inte att höra av er :) !

Jag gillar att vandra, gå på tur, åka utför, åka inlines, paddla kajak, cykla MTB, åka långfärdsskridskor - helt enkelt det mesta som går att göra ute i naturen :) !! Jag gör inget till max utan är mångsysslare och gillar omväxling :)

I år har jag varit i Abisko över nyåret bara för att få uppleva norrsken, sen blev det en arctic långweekend i Björkliden i Haglöfs regi i februari och därefter följde en tvådagars paddling i Dalsland över påsken. Sommaren inleddes med mountainbike i några dagar uppe i Säfsen och sen njöt jag av solen och sightsee:ade en vecka på Franska Rivieran i maj innan årets (och livets :) ! ) stora happening - en vecka ombord på ett polarkryssningsfartyg runt Svalbard :) !! Den arktiska miljön har verkligen gett mig mersmak... Grönland och Antarktis står med på "att-se-listan" även om det är långsiktiga planer. Härnäst skulle jag vilja utforska Norge lite mer. Eller åka på någon vandringsresa i Europa.

Nu ser jag framför mig "någonting" som en liten höstmorot, eventuellt cykla MTB i Skottland. Senare i vinter kanske en vecka i solen. Och sen får det allt bli lite utförsåkning i Alperna, det var längesedan nu !!
 
Är själv lite i samma situation, har visserligen partner men han delar inte riktig samma interesse för friluftslivet. Han vill ha det lite bekvämare.
Åker imorgon ensam till Treriksröset för att knalla ner Nordkalottleden. Varje år frågar jag rund i bekanskapskretsen men de tycker bara att jag är lite galen... alla vill åka till varmare bredgrader...
Bor också i Göteborg, vi kan väl höras vid men jag är ingen mångsysslare direkt...
Hälsningar
Veni
 
Hejsan ! Haha, det verkar inte finnas så många "mångsysslare", så jag är glad för alla som delar något av mina naturintressen :) Det är ju alltid mycket roligare att dela upplevelserna med någon. Hoppas du får en bra vandring ! Har du några andra vandringsplaner framöver ?? Jag skulle som sagt var vilja utforska Norge lite mer och någon gång bara SKA jag till Lofoten. Du kan nå mig på asaronnerman@hotmail.com. Hälsningar Åsa
 
Hej,
Sittar fast i Karesuando och väntar på bussen till Kilpisjärvi. Fick övernatta där och har flera timmor på mig. När man har så mycket tid över planerar man redan för nästa års vandring.
Nästa år tänkte jag att åka upp till norra Finland och vandra i Kevo nationalparken och sedan via Utsjok ta in mig till Norge och besökar Varangerhalvön, därifrån tar Hurtigrutten ner mot Lofoten och tar några dagsturer. Sedan kan man ta tåget från Bodö hem till Göteborg eller ta sig upp till Narvik och därifrån tar tåget till Göteborg. Jag vet inte om man kan klara detta på 14 dagar. I Kevo parken går man nog 5dagar tror jag. Är det någon här på Utsidan som har vandrat där?
Det är bara en grovplanering än så länge. Vet inte heller hur min semester kommer att se ut nästa år men helst vill jag gå samma tid som nu.
Det kan hända att jag istället fortsätta med Nordkalottleden och går från Abisko ner till Ritsem via de norska hytterna med en avstickare till Vistas/ Nallo och sedan via Hukejaure in till Norge igen. Valet beror på om jag måste gå ensam eller om jag hittar sällskap...
Men först ska jag klara av den vandringen....
Hälsningar
Veni
 
Antar att du är iväg på din vandring; hoppas att det blir en bra tur och att du får strålande väder ! Nästa års planering lät ju jättespännande :) Ha det gott !
 

Liknande trådar