Friluftsprykar i Ullared

Om man är lagd åt hållet "hitta smarta friluftsprylar där man minst anar det" är det nog helt rätt ställe!

Syntetskjortor, underkläder, kökspryttlar... bara fantasin sätter gränserna.

Kom på en grej till: handdukar!
Lär gå att hitta bra viskostrasor för några spänn (kallas PacTowl och kostar över hundralappen när man hittar dem i dyrbutikerna).

Kikare

Vi var där förra Fredagen. Sambon ville dit på sin födelsedag! Jag köpte ny kamera veckan innan, så det blev mest hon som handlade :(
Men mittemot entren ligger något matställe, bakom det på andra sidan parkeringen ligger Granngården och några andra butiker. Man kan gå mellan dem och tänker knappt på att man byter butik, i en av dem hade de en gul liten kikare som kändes trevlig vid en snabb anblick. Den var liten, men kändes ändå tung och gedigen. Absolut inget plastskräp, den borde tåla en hel del stryk. Det stod waterproof, har för mig att den skulle vara dränkbar. Kostade 299, så det var absolut inget att ockerpris. Hade jag haft pengar skulle jag köpt den, men nu är det annat jag måste prioritera.

Pentax W10 är dyrare på Gekås än Clas Ohlson, Cyberphoto eller Scandinavian.
Gekås är tar 99kr för Hamas lilla stativ, Kjell & Co tar 74kr. Så det lönar sig att kollla priserna hemma först. De är inte alltid billiga.
Såg idag att Elgiganten säljer stativet för 149kr!

Re: Re: Kikare

Nordesjö; sa:
Häpp! Där ska man köpa spenförband från Snögg och diskborstar från DeLaval! Världsbäst.

Jag blev för många år sedan tipsad om att köpa spenbalsam på Granngården och ha till händerna. Dyrt, stor tub som aldrig tog slut och torkade. Men ruskigt bra för händerna.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg