• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsliv Stockholmsområdet.

Hej!
Kille på 24 år uppflyttad från Skåne.
Gillar att vandra, men är även intresserad av att prova på att klättra, paddla mm.
Är lite dålig på hitta på något på egen hand, så finns det någon som har lust att ge sig ut på ex. Sörmlandsleden så är jag intresserad!
/Jonathan
 
Det låter som att du är litegrann som jag - jag vill osså komma ut mer men har nött ut mina gamla "resesällskap" och har svårt att ta mig för saker själv. Det vore kul att samla ihop ett gäng att göra saker med. Jag är iallafall intresserad - hör av dig.
 
Skärgårdsvandring

Vi är ett gäng som precis startat en "tradition" med månadens vandring. Vi har varit ute två ggr på Sörmlandsleden och en gång på Blå leden. Nu bär det av ut i skärgården. Välkomna om ni är sugna. Ingen förhandsanmälan, bara att ha med sig egna prylar och fika och möta upp vid Centralen eller någonstans på vägen. Här är den inbjudan som decemberansvarige skickat ut:

Snart är det dags för månadens vandring och lite frisk sjöluft

Söndagen den 8/12 föreslår jag att vi gemensamt tar pendeltåget från Centralen kl. 08:52 mot Nynäshamn där vi tar båten 10:05 ut till Ålö. På vägen ut passerar vi Nåttarö och Rånö innan vi ankommer till Ålö 11:15

Ute på Ålö 'utforskar' vi ön lite närmare. Beser bl.a stranden 'Storsand'. En hästskoformad bukt med den allra vitaste sand, som för tankarna till
sydligare trakter. (någon som vill bada... ;-) )
Det finns en hel del gammal skog kvar på Ålö. De höglänta partierna består av hällmarker, medan det söder om Ålö gård finns flacka partier mellan
branta klippbranter. De äldsta tallarna växer vid Kasthålsudd och är över 300 år. Vid bergets södra sida, som vetter mot alkärret vid Tymarsviken,
finns en rasbrant med väldiga block som bildar små grottor

Efter att ha upptäckt Ålö fortsätter vi norrut till Utö.

Om vädret sedan tillåter fortsätter vi norrut och rundar UTÖs norra udde innan vi återkommer till 'Gruvbryggan'. Har vi tid besöker vi även UTÖ
julmarknad, dricker glögg och äter pepparkakor
:)

Tillbaka in till sta'n åker vi Waxholmsbåt ifrån 'Gruvbryggan'. Dessa går ofta men själv hade jag tänkt att ta båten 16:45 och vara tillbaka inne på
Centralen 18:38 uppfylld av frisk luft efter en heldag ute i naturen. För dem som vill stanna kvar längre finns det även en båttur 17:45 och då är man
på Centralen 19:38
 

Guest

Gäst
friluftsliv

Hej!
Jag är också intresserad av att åka på utflykt någon helg då och då - har ni fortsatt med er tradition eller somnade den in över vintermånaderna? Hör gärna av er!
Janina
 
Självklart

JoLi_Sthlm; sa:
Hej!
Kille på 24 år uppflyttad från Skåne.
Gillar att vandra, men är även intresserad av att prova på att klättra, paddla mm.
Är lite dålig på hitta på något på egen hand, så finns det någon som har lust att ge sig ut på ex. Sörmlandsleden så är jag intresserad!
/Jonathan

För två år sedan så var jag ute på sörmlandleden varannan helg under sommaren.

I sommar ska jag träna upp min kondis igen genom att ta mig igenom etapper på sörmlandsleden i raskt tempo.

Då jag bor 5 min från Rudan så har det blivit mest dom etapperna hit eller härifrån.

Men så fort vädret blir lite bättre så ska jag väl ut igen just nu är det ju en liten "snöstorm" härute.

Jag arbetar varannan helg så ibland blir det mitt i veckan också.
Sen ska vi gå Roslagsmarchen för första gången.

Alla som vill får ju gärna följa med på någon etapp, och kanske komma själva med fler arrangemang.
MVH
KIM
 
friluftliv Stockholmsområdet

Tjena.

Blev det någon fortsättning på ditt tema här i Stockholm eller dog "rörelsen" ?

Själv skulle jag vara intresserad av att sticka ut någon helg och vandra det skulle inte vara fel om man kan fiska lite också.

/Johnny
 
Re: friluftliv Stockholmsområdet

Tyvärr så har jag varit sjuk (i mitt arbete blir jag lätt smittad av div. förkylningsbakterier) men ska snart ut på Sörmlandsleden, var ute 1,5 h igår (14/3) men det var mycket snö kvar runt Rudan. är bara ledig varannan helg samt kommande flyttning i månadsskiftet gör att det kan dröja lite. MEN det närmar sig för Roslagsmarchen.
Ett tips är att försöka skapa ett gäng som är intresserade som man sen kan höra av sig till när man vill ut, kanske det är någon som har tid och vilja att följa med.
MVH
KIM


johnny76; sa:
Tjena.

Blev det någon fortsättning på ditt tema här i Stockholm eller dog "rörelsen" ?

Själv skulle jag vara intresserad av att sticka ut någon helg och vandra det skulle inte vara fel om man kan fiska lite också.

/Johnny
 
24/5

Jag tänkte vandra etapperna 1 - 4 på Sörmlandsleden Lördagen den 24 Maj.
För er som vill hänga på startar jag på morgonen vid Björkhagen och avslutar vid Rudan en sträcka på 3,4 Mil.
Hör av er till mig för info eller tips.
MVH
KIM

JoLi_Sthlm; sa:
Hej!
Kille på 24 år uppflyttad från Skåne.
Gillar att vandra, men är även intresserad av att prova på att klättra, paddla mm.
Är lite dålig på hitta på något på egen hand, så finns det någon som har lust att ge sig ut på ex. Sörmlandsleden så är jag intresserad!
/Jonathan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
roger_madsen Friluftsliv i skåne Reskompis 5
malaurin friluftsliv runt göteborg? Reskompis 19
sickan43 Friluftsliv i Jönköping? Reskompis 0
maskihallonen Friluftsliv i Sundsvall? Reskompis 2
maskihallonen Friluftsliv i Sundsvall Reskompis 1

Liknande trådar