• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsliv hemsida

"1990 nånting det var back in the days..."

Vet inte riktigt om detta är en medveten plojj från din sida eller om det är seriöst. Oavsett vilket har du fångat "välkommen-till-min-hemsida!!!-1994"-känslan helt perfekt!
 
"Oj.. Jösses!?" var nog min första reaktion när jag såg sidan. Känslan är, som någon tidigare skrev, väldigt 1994.
Jag antar att sidan är seriös, så jag försöker droppa lite konstruktiv kritik..
Börja med att fimpa ALLA gif-animationer och minska bredden på sidan (800px kanske vore något!?), så har vi en bra start.
Bakgrundsbilder som upprepar sig kan ge en trevlig visuell effekt, men oftast inte när det är ett foto. Du kanske borde överväga vissa färgval en gång till. Alla bilder som du vill visa, men ändå inte är relaterade till texten kanske skulle kunna petas in ett galleri istället? Och ta en funderare på vad som egentligen är nödvändigt att ta med för att du ska kunna presentera ditt budskap. Behöver du ex. verkligen upplysa mig om mitt IP?

Det finns säkert mycket läsvärt på din hemsida, men det är lite svårt att ta till sig informationen i allt kaos av färger, bilder och onödiga animationer.
 
Tjena Skuggan!

Jo, sidan är för bred! Asajobbigt att scrolla höger och vänster. Det är lätt att ditt budskap inte når fram till läsaren.

Angående lägret vid sjön så skall jag snart besöka det, tack för tipset! Har gått väldigt mycket i området, men lyckats missa dessa kojor!

En fråga bara - Vem är Gösta Afrika, och vad gjorde/gör han?
 
Jag antar att sidan är seriös, så jag försöker droppa lite konstruktiv kritik.

Samma här:
Du har alla möjligheter att göra en bra sajt, enligt Itera-exemplet.
När Itera skulle göra sin plastcykel gjorde de (enligt egen uppgift) allt fel, vilket gjorde att de som hade jobbat med cykeln blev bland de bästa i landet på plast. De lärde sig av sina misstag, och misstagen var många. :)

31_L.gif


Som det är nu skyms din kommunikation av designen. Man kan tycka att folk ska bry sig om innehållet och budskapet istället för formen, men de är oskiljaktiga. Skulle du själv lyssna noga på mig om jag satt på dina axlar och pratade i falsett och slog dig i ansiktet med en bukett maskrosor medan jag talade?