• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Friluftsgymnasium

Hej, jag undrar om det är nån som vet om det finns något friluftsgymnasium i norra Sverige. Jag kommer ihåg att jag läste nån artikel här för ett tag sen om en kille som gick på något sådant, i Luleå har jag för mig. Kan inte hitta den artikeln igen.

Jag har googlat på friluftsgymnasium men får inga träffar. Tycker att det borde finnas något sådant i Sverige, så är det någon som vet något om detta?
Mvh. Frej
 
Tom Bombadill; sa:
Hej, jag undrar om det är nån som vet om det finns något friluftsgymnasium i norra Sverige. Jag kommer ihåg att jag läste nån artikel här för ett tag sen om en kille som gick på något sådant, i Luleå har jag för mig. Kan inte hitta den artikeln igen.

Jag har googlat på friluftsgymnasium men får inga träffar. Tycker att det borde finnas något sådant i Sverige, så är det någon som vet något om detta?
Mvh. Frej

japp, i Luleå finns det ett Friluftsgymnasium. 0920 - 29 30 00 till kommunväxeln :)
 
öringen; sa:
Tom Bombadill; sa:
Hej, jag undrar om det är nån som vet om det finns något friluftsgymnasium i norra Sverige. Jag kommer ihåg att jag läste nån artikel här för ett tag sen om en kille som gick på något sådant, i Luleå har jag för mig. Kan inte hitta den artikeln igen.

Jag har googlat på friluftsgymnasium men får inga träffar. Tycker att det borde finnas något sådant i Sverige, så är det någon som vet något om detta?
Mvh. Frej

japp, i Luleå finns det ett Friluftsgymnasium. 0920 - 29 30 00 till kommunväxeln :)
De har ingen hemsida eller nåt annat?
 
Jag tror inte att friluftsgymnasiet i Luleå har riksintag. När jag gick gymnasiet (i Luleå) så verkade det inte vara så mycket friluftsliv de hade heller, mer som samhälls fast med lite friluftsliv som tillval (det var iofs 95-98)

Min kille gick ett friluftsgymnasium i Älvdalen i Dalarna. Det kan vara värt att kolla in.