Friluftsbutiker i Örebro

Kommer att befinna mig i Örebro under tre dagar. Min fråga är om det förutom Naturkompaniet finns någon friluftsbutik jag inte bör missa. Bor själv på Gotland och är rätt svältfödd på välsorterade friluftsbutiker.

Tack på förhand.
 
Tyvärr så finns det just nu inte så många alternativ i Örebro.

Förutom Naturkompaniet kan man till viss del hitta en del på Intersport i Marieberg, som har en hel del tält, kängor, ryggsäckar, kläder etc. Inte bara deras eget märke utan också en hel del annat, bla Haglöfs.
 
Det känns lite pinsamt som örebroare att inte direkt kunna svara på frågan. Saken är den att Bergslagsäventyr tyvärr ändrat inriktning (enligt ett tidigare svar), men det finns en bra butik till. Problemet är att jag bara varit där en gång - långt innan sommaren - och minns inte vad den heter (jag har letat på nätet) och jag minns inte exakt var den låg - men nästan.
Butiken ligger antingen på Södra Grevrosengatan eller på Järnvägsgatan. Den är främst inriktad mot jakt (och lite fiske), men de har mycket annan friluftsutrustning. En klar konkurrent till Naturkompaniet.

HåkanF
 
Kan det vara denna (se länk), har bara hört talas om den, Outdoor Xtreme, och tänkt att titta förbi om det är något, men det har inte blivit av än.

http://www.outdoorxtrem.se/

På hemsidan verkar det mest vara fiske, jakt och painball etc, kanske därför jag inte tagit mig dit än....
 
Med andra ord är det läge att ta bort pluppen på Fjäderlätts butikskarta? Synd, för då blir det ju ingen Örebroplupp kvar... men jag kan såklart lägga in Naturkompaniet, om den duger.
 
Det verkar som att min fråga har fått de svar som finns att ge. Jag tackar er alla för era svar och återkommer efter min resa med en kort resumé om butiken påJärnvägsg/Slottsgatan, Outdoorextrem.

Tack!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Loijzan Friluftsbutiker i Skåne Butiker och leverantörer 19
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Prankster Utländska friluftsbutiker. Butiker och leverantörer 15
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
newi Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10. Butiker och leverantörer 55
gregerjohansson Friluftsbutiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 21
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5

Liknande trådar