frilans filmare

Hej.

Är det någon som har kännedom om en duktig frilans filmare som kan hjälpa mig att filma och klippa ihop en dvd över en Multisport tävling.

Jag är tacksam för alla svar och det gör inget om det sker lite sjöraskt, lite kort om tid...

David

den enda jag kan komma på på rak arm är Shawn Boye, jag har inte stenkoll på hur han jobbar, men du kan ju höra av dig till honom o kolla. har inte hans mailadress i huvet, men gå i på tielma.com o kolla om du inte kan hitta nåt sätt att kontakta honom där.

Har du frågar gymnasie och folkhögskolor i närheten? Jag skulle nog satsa mer på folkhögskolor. Men kolla först vilka som har mediainriktning av något slag, övriga kan du nog gallra bort från början.
Studieförbunden kan även ha kurser som kan nappa.

Eller titta här, klicka på din hemkomun.
http://gulasidorna.eniro.se/query?w...spelning&where=s%F6dermanland&newSearch=1&ax=

Om länken inte fungerar, eniro.se Gula sidorna
Första rutan: Film-, videoproduktion - Inspelning
Andra rutan: Södermanland (Kollade i din pres)

Titta efter föreningar i kommunen och grannkomunerna. Det finns ofta en film och videoklubb med förvånansvärt kunniga och trevliga människor.
Att filma och klippa kräver sina människor.

Go tur

liksaltaren; sa:
Är det någon som har kännedom om en duktig frilans filmare som kan hjälpa mig att filma och klippa ihop en dvd över en Multisport tävling.
Jag är tacksam för alla svar och det gör inget om det sker lite sjöraskt, lite kort om tid...
David

Frågan är väl om du har pengar att avlöna en frilansare eller inte. Det handlar inte bara om den begränsade tid som man filmar under själva evenemanget, utan det handlar om planering, förberedelser, resor och efterarbete (redigering). Ett sådant projekt (om man kontrakterar en frilansare) lär klättra upp en bit på de femsiffriga beloppens skala.

Annars så skulle jag rekommendera att du tar kontakt med någon folkhögskola eller liknande.

Jag har dock en bekant i Örebro som du alltid kan fråga, bifogar länk

http://www.dancingrat.se/rat.htm

Be careful out there /Joel

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg