friklättring ovanför vatten

Någon som känner till något ställe runt göteborg där det går att friklättra/bouldra direkt ovaför vatten? Alltså: faller man så plumsar man i plurret!
Några förslag??

Jag var på nån ö i sommras där det fanns en kanske tiometers klippa över vattnet fanns endel andra också.

Egentligen finns det nog rätt mycket om du kan ta dig ut på havet.

jag försökte lite själv på ett annat ställe startade med att man fick "hoppa" up ur vattnet och ta tag i en jug.

lycka till

Har aldrig prövat på detta, men det låter lite opraktiskt ifall man trillar i.. då blir ju skorna våta, och har inte ett så bra grepp efter det..!? Tar ni med flera par skor..?

våta skor

Ingen aning faktiskt! Men lite får man väl tåla! Borde man inte kunna babypudra dojorna efter ett plask?

Appropå det där med våta skor vet jag inte riktig hur man ska göra men man får väl ta några gamla och helt enkelt klättra när dom är blöta.

Ett plus är ju om man har en jolle eller stor ring som man kan paddla dit på så man slipper bli blöt på första försöket.

Verkar jäkligt grymt att onsighta nån lång led, det borde ju kännas lika coolt som att sola.

Jon, du skrev att man kunde babypudra skorna fall dom blir blöta, är inte babypuder till för att minska friktionen?
Annars ett rätt kul aprilskämt, fylla kritpåsen med nåt som elimeminerar friktionen totalt hehe
[Ändrat av Robin86 2003-01-27 kl 20:16]

babypuder

Är inte babypuder till för att hålla baken torr? Alltså samma funktion som krita! Har inga barn än så vi får hoppas på att en expert i ämnet kan upplysa oss.

Babypuder2

Har en känsla av att babypuder+blötaskor=kletig sörja som gör att skorna snurrar runt fötterna trots tajt snörning. kan dock ha fel. (Har för mig att jag provat något liknande med magnesium - DET blev i alla fall kladdigt)

Babypuder på klätterskorna

Magnesium är ej farligt om man inte är allergisk(man får klåda) och babypuder fungerar på samma sätt som kalk till händer. Om man försöker torka skor med puder blir det kanske kladdigt men framför allt INTE bättre fäste. När man kalkar händerna kommer det hela tiden mer fukt från händerna och det blir inte ett lager med kalk på ytan. Skorna torkar bäst själva. Man kan däremot hänga en trasa vid foten av väggen ovanför vattnet som man använder för att torka av skorna.Så länge väggen är torr gör det inget om skorna är lite fuktiga.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hagerstrom Fira över vatten Klättring allmänt 11

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg