Lagom till våren tänkte jag ge mig ut på en cykeltur i Västeuropa, Malmö - Skottland, via Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, England, Wales, Irland, och Nordirland. Att hålla budgeten så låg som möjligt är självklart något jag vill, och jag strävar efter att försöka/kunna fricampa hela vägen.
Hur är det med att fricampa i Västeuropa? Bryr folk sig?
Vill helst av allt fricampa, dels för budgeten men också för det äventyrliga, men vill samtidigt inte ta allt för stora risker som kan leda till större ekonomiska konsekvenser. Finns det exempelvis områden/länder som man inte bör fricampa i och istället dra in på en camping, eller tvärtom, där fricamping är hur lugnt som helst?
Vet att Skottland har någon form av allemansrätt så där bör det vara lugnt.
Ekonomiskt, med campingplats i Västeuropa, är det 100-lappen mer per dag då ungefär?
//J
Hur är det med att fricampa i Västeuropa? Bryr folk sig?
Vill helst av allt fricampa, dels för budgeten men också för det äventyrliga, men vill samtidigt inte ta allt för stora risker som kan leda till större ekonomiska konsekvenser. Finns det exempelvis områden/länder som man inte bör fricampa i och istället dra in på en camping, eller tvärtom, där fricamping är hur lugnt som helst?
Vet att Skottland har någon form av allemansrätt så där bör det vara lugnt.
Ekonomiskt, med campingplats i Västeuropa, är det 100-lappen mer per dag då ungefär?
//J